Vlada je u četvrtak prihvatila prijedlog izmjena Pomorskog zakonika, kojim će se, kako se očekuje, ojačati konkurentnost hrvatskog brodarstva i osnažiti položaj pomoraca na domaćem i stranom tržištu smanjiti administrativne barijere i otvoriti put potpunoj digitalizaciji u pomorskom sektoru.
>>>U sljedeće tri godine će se digitalizirati sve usluge u pomorskom prometu
Predstavljajući taj prijedlog i napominjući kako je to drugi od reformskih zakona u sektoru pomorstva, a nakon zakona o lučkim kapetanijama, ministar mora, pomorstva i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je i da će to pridonijeti "atraktivnosti hrvatske zastave za upis stranih plovnih objekata, naročito velikih jahti".
"Time će se i uskladiti nacionalno pomorsko zakonodavstvo s novim EU rješenjima i onima iz međunarodnih ugovora, kojih je RH stranka", kazao je Butković.
Obrazložio je i da će se spomenuti ciljevi postići modernizacijom načina upisnika svih polovila jer će taj upisnik biti potpuno digitaliziran i centraliziran objedinjavanjem podataka iz različitih upisnika u novom jedinstvenom e-upisniku svih plovnih objekata, a predviđeno je i uvođenje poreza po tonaži za jahte, čime hrvatski upisnik, kako smatra Butković, postaje atraktivan za upis stranih polovila i njihov dulji boravak u RH, kao i za korištenje stalnog veza u marinama, povećanje potrošnje i drugo.
"Slijedom toga neupitan je i pozitivni financijski učinak koji će se preliti i na remontno brodogradarstvo i brodogradnju, uzimajući u obzir da velike jahte troše i do deset posto svoje vrijednosti na tekuće godišnje održavanje. Kako bi sve bilo transparentno, definirat će se i do sada neimenovani ugovor o najmu jahte i brodice te nautičkog veza, a sve kako bi RH spremno dočekala strane jahte, koje ionako svake godine plove hrvatskim Jadranom, i sada će imati razloga zadržati se kod nas i upisati pod hrvatsku zastavu", kazao je Butković.
Dopunama zakona dovršit će se i socijalna reforma u poorstvu tako da se porezno rasterećenje, temeljem boravka na brodu u međunarodnoj plovidbi, omogućava i u situacijama koje su nepovoljne za pomorce i na koje nisu mogli utjecati niti ostvariti potrebna 183 dana za oslobođenje od plaćanja poreza na dohodak.
Zakonom se sada potiče i održavanje obrazovanja u hrvatskim pomorskim učilištima, a umjesto dosadašnjih olakšica koje su se odnosile na samo edukaciju u inozemstvu, čime bi se ostvarili i ciljevi iz pomorske strategije koje se odnose i na otvaranje centara izvrsnosti u pomorstvu.
>>>Plenković: 850 milijuna kuna iz proračuna za unapređenje pomorskog sektora
Također se osnažuju i rješenja protiv onečišćenja mora s brodova, kao i reakcije u slučaju iznenadnih onečišćenja mora, a podižu se i granice ograničenja odgovornosti brodara za određene pomorske tražbine u skladu s odredbama konvencije iz 1976. i izmijenjenim protokolima iz 1996. i izmjenama iz 2012.
Zaključno, ministar Butković je naglasio da je prijedlog izmjena Pomorskog zakonika usuglašen sa socijalnim partnerima koji su pozdravili predložena rješenja.
Pratite nas na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]