Usprkos strelovitom uzletu brenda u proteklih nekoliko godina, sve popularniji kineski proizvođač mobitela Xiaomi prijavio je enormni neto gubitak u prvom kvartalu od 1,1 milijarde dolara i to netom prije inicijalne ponude dionica na burzi planirane za sljedeći mjesec. Kompanija koja postoji samo osam godina u vrlo je kratkom razdoblju postigla veliku globalnu prepoznatljivost na tržištu mobitela, no zasad taj uspjeh dosad nije uspijevala monetizirati s obzirom da niti jednom nije zabilježila dobit.
>>> Prodaja pametnih telefona lani pala prvi put od 2007.
Strategija je u međuvremenu promijenjena i proširena, od proizvodnje uređaja prema stvaranju cijelog ekosustava po uzoru na Apple i Alibabu, ali oko dvije trećine prihoda, još uvijek dolazi od mobitela, klima i raznih kućanskih uređaja, pokazuju najnoviji financijski izvještaji. Razlog golemih gubitaka u velikoj mjeri leži u namjeri da se vrhunski pametni telefoni prodaju osjetno ispod cijene u odnosu na konkurenciju, zbog čega je brend nedavno postao najprodavaniji u susjednoj Indiji.
>>> Slučaj ZTE: Trump se opet predomislio i ostavio analitičare u čudu
Ipak, u ovom slučaju brojke na prvi pogled zavaraju. Xiaomi je prošle godine zabilježio operativnu dobit, ostvarivši tako ključan preokret u poslovanju temeljenom na velikim gubicima, dok je ovaj gubitak u velikoj mjeri posljedica odbijanja troška unovčavanja konvertibilnih preferencijalnih dionica koje drže investitori. Kada se izuzmu jednokratne stavke, kompanija je ostvarila neto dobit od nekih 160 milijuna dolara. Prema nagađanjima, Xiaomi bi mogao prikupiti deset milijardi dolara na burzi u Hong Kongu, što bi bio najveći globalni izlazak na burzu u gotovo četiri godine, a ciljana tržišna vrijednost od sto milijardi dolara navodno je u međuvremenu spuštena na 60 do 70 milijardi.