Kupovanje automobila danas je proces u kojem se u autosalonima može i cjenkati. Doduše, ne baš kao ‘na placu‘, ali čak 83 posto prodavača prvu ponudu ima samo kao informativnu, s mogućnošću ‘dodatne korekcije cijene ili drugih uvjeta‘. To proizlazi iz velikog Liderovog istraživanja među prodavačima automobila o navikama kupaca i trendovima na tržištu. Anonimni anketni upitnik koji smo poslali na elektroničkom poštom na tristotinjak adresa popunilo je 95 prodavača (vlasnika i zaposlenika autosalona).
Dakle, ‘besplatni tepisi‘ nisu više jedini benefit za kupca. Danas se može pregovarati i o cijeni, a možda i aranžmani s bankama o rokovima otplate eventualnog kredita i kamatama imaju klizne klauzule. Samo 17 posto trgovaca daje prvu ponudu kao finalnu, pa se može reći da samo u tim autosalonima nema mjesta za daljnje pregovore.
[caption id="attachment_364290" align="aligncenter" width="495"] Jednodnevna anketa na Liderovom Facebooku pokazala je kako se većina kupaca automobila cjenka.[/caption]
Prodavači sljedeće godine očekuju rast prodaje, prvenstveno benzinaca, te hibridnih i električnih automobila, dok će se antidizelska kampanja iz Njemačke osjetiti i padom prodaje dizelaša u Hrvatskoj.
Liderovo istraživanje otkriva i kako izgleda fotorobot prosječnog hrvatskog kupca automobila. Ima od 41 do 50 godina, kupuje vozilo koje stoji od 100 do 150 tisuća kuna, pri čemu ipak razmatra modele iz različitih klasa, dvoumi se između dva-tri modela i šeće između dva-tri prodajna salona. U salon najčešće dolazi bez najave, prvi put zadrži se od 15 do 30 minuta i automobil kupi u procesu koji, uz šest do deset kontakata s prodavačima, traje tjedan-dva.
Detaljnije rezultate ovog istraživanja, koji pokazuju trendove i očekivanja u autoindustriji, možete pronaći u ovotjednom broju Lidera – od četvrtka u tiskanom izdanju, a već od srijede navečer u digitalnom izdanju.