Aktualno
StoryEditor

Zagrepčani kao domaćini ‘pametne destinacije‘ moraju gostima servirati WiFi, bicikle

21. Travanj 2018.

Hrvatski gradovi moraju ispuniti određene kriterije da bi ih se prozvalo pametnim turističkim odredištima. Pametna turistička odredišta zahtijevaju pametna rješenja. U zagrebačkoj Gradskoj upravi već dugi niz godina rade na integraciji smart rješenja u upravljanju i planiranju daljnjeg razvoja grada. Kao potvrdu njihovih napora, 2011. godine Grad Zagreb bio je finalist nagrade za Europski tjedan mobilnosti, a 2013. godine ju je osvojio u kategoriji planiranja i implementacije trajnih mjera usmjerenih ka smanjenju zagađenja uzrokovanog prometom motornih vozila, promoviranja alternativnih i održivih oblika kretanja, uklanjanja barijera i omogućavanja održive mobilnosti osoba s invaliditetom.

>>>5G tehnologija i pametni gradovi: Prvi pogled na budućnost

- Trenutno radimo na donošenju Smart City strategije koja bi trebala biti usvojena do lipnja 2018. godine. Strategija će sadržavati šest strateških područja (Razvoj digitalne infrastrukture, Učinkovita, transparentna i pametna gradska uprava, Pametno upravljanje energijom, Obrazovanje, Gospodarstvo – pametna rješenja za tvrtke i Održiva urbana mobilnost) i 27 prioritetnih mjera, odgovorili su iz Ureda gradonačelnika Grada Zagreba te napomenuli da je s obzirom na nužnost pristupa internetu radi korištenja aplikacija koje turisti svakodnevno upotrebljavaju, cijelo gradsko središte, kao i vozila javnog prijevoza, pokriveno besplatnim WiFi signalom.

Naglasili su kako su svjesni činjenice da današnji gost prilikom odabira smještaja u destinaciji koju su odlučili posjetiti vrlo često kao filter uključuje WiFi, tako da u smještaju očekuje ne samo WiFi signal, nego i povećanu brzinu te maksimalno skraćen postupak spajanja na internet. Dodali su i da osim interneta, smještajni objekti mogu biti opremljeni pametnim kućanskim aparatima, karticama umjesto ključeva radi maksimiziranja uštede energije.

>>>Sve više turista izbjegava posredništvo

- Velik broj današnjih privatnih iznajmljivača shvatio je da nisu samo iznajmljivači, već da su domaćini, a upravo njihovo gostoprimstvo postalo je prepoznatljivo u svijetu. Uz svu modernu tehnologiju, gosta uvijek i ponovno oduševljava ljubaznost osoblja, usluga koja je prilagođena samo njemu kao i poseban doživljaj lokacije i destinacije kroz emociju i novo iskustvo. Da bi dodatno obogatili iskustvo turista i bolje se pozicionirali na tržištu, iznajmljivači bi trebali sve više zauzimati ulogu domaćina te nuditi dodatne sadržaje kao što su bicikli ili prijevoz od i do zračne luke, rekli su nam iz zagrebačke Gradske uprave.

20. studeni 2024 04:18