Video sadržaji, gifovi, fotografije i karikature koje se pojavljuju na našim društvenim mrežama imaju nekoliko osnovnih odlika zbog kojih ih ljudi, zapravo, i objavljuju, piše TheNextWeb.
Viralnim sadržajem na mreži pozabavila se i suvremena psihologija, a stručnjaci su detektirali kako takve sadržaje "postamo" na internet zbog 6 glavnih razloga:
1. Socijalna uključivost
Dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama uvelike se oslanja na potrebu ljudi da drugi ljudi o njima imaju najbolje mišljenje. Upravo stoga veliki dio sadržaja na internetu odnosi se na humoristične fotografije, gifove i slične dosjetke, koje komentiramo i pretvaramo u vlastite stavove.
2. Okidači
Socijalna uključenost putem društvenih mreža potiče na komunikaciju. Primjera je mnogo, a zadnji je ljetni hit "Despacito" koji je doslovce poharao mrežu i potaknuo rasprave.
3. Osjećaji
Kada nam je do nečega stalo, onda to i podijelimo. Kada na internetu pronađemo nešto što je lijepo, inspirativno, zanimljivo, imamo potrebu to "reći" i drugima.
4. Javnost
Što je nešto popularnije, to privlači više ljudi. Ovaj fenomen psiholozi zovu još i sociološkim dokazom. Primjerice, ako niste sigurni što je ispravno po nekom pitanju, provjerit ćete stavove drugih. Političari to jako dobro znaju, pa sve češće komuniciraju putem društvenih mreža, a iz nekog razloga Twitter je u tome vrlo bitan.
5. Praktični savjeti
Ako niste, vrijeme je da naučite kuhati gledajući Youtube. Praktičnih primjera kuhanja, spremanja, pravljenja igračaka, korisnih alata ima u svakom "ćošku" interneta.
6. Priče
Znanost upućuje na to da se naš mozak može ostati fokusiran samo ako je u pitanju priča jer tada odbacuje sve distrakcije. Ljudi ne mogu odoljeti dobroj priči i žele je podijeliti zbog razloga koji su već prethodno navedeni - socijalne uključivosti, emocija i praktične korisnosti.
Emocije, želja da budemo prihvaćeni, potreba za komunikacijom, to su, dakle, razlozi zbog kojih internet izgleda kako izgleda.
https://www.facebook.com/garytvcom/videos/1365219460199965/