Hrvatska dobiva drugu priliku za uspostavu hidroavionskog prijevoza. Prvi pokušaj bio je u režiji njemačkog poduzetnika Klaus-Dietera Martina, koji je probio led i desetljećima se borio s našom birokracijom, međutim na putu do uspjeha nalijetao je na mnoge lokalne ‘mine‘, ali i nedaće poput avionesreće. Njegova tvrtka ECA (European Costal Airlines) završila je u stečaju i iako je postojala šansa da se iz njega izvuče s novim investitorom s Dalekog istoka, u Hrvatskoj nije naišao na političku potporu svom projektu.
Ipak, iza sebe je ostavio koncesije i infrastrukturu koja se, očito, čuvala za sustav ACI-jevih marina, koji u svojim planovima priprema revitalizaciju hidroavionskog prijevoza, djelomično na ECA-inoj infrastrukturi.
Kako piše u ACI-jevu zadnjem kvartalnom financijskom izvještaju, nova Uprava na čelu s Kristijanom Pavićem, koja sada ima tri člana, kao strateške je ciljeve prepoznala diversifikaciju poslovanja i stvaranje nove dodane vrijednosti, što uključuje i segment zračnog prijevoza. Za tu djelatnost lani je dobiveno zeleno svjetlo Glavne skupštine. Kako doznajemo, o razvoju zračnog prometa u ACI-ju se razmišlja već neko vrijeme, no zbog zahtjevnosti projekta i novih tržišnih okolnosti koje uključuju i pandemiju, projekt se trenutačno revidira, zato kompanija još ne želi izlaziti u javnost s detaljima.
Pavić je u medijima istaknuo kako ACI ima uvjete da doskoči nekim izazovima s kojima se suočila ECA. Većinu pristaništa za avione imao bi u svojim marinama, velika su prednost i postojeći ljudski potencijali, a odabir ekonomičnijih i novijih aviona od onih koje je upotrebljavala ECA podrazumijevao bi manje troškove. Zbog novih tržišnih uvjeta sada se detaljno analiziraju modeli financiranja projekta i potencijala hidroavionskog prijevoza, koji je nakon prestanka ECA-ina poslovanja u Hrvatskoj ostao neiskorišten.