
Ako znaš što je bilo 2024......znat ćeš bolje 2026.

Blag rast i velik oprez obilježili su lani tržište oglašavanja. Broji se baš svaki euro. Agencijski znalci vape za jasnim briefovima
Članovi žirija strukovnih natjecanja 'IdejaX', 'Balcannes' i 'Effie Hrvatska' održanih u svibnju na 'Danima komunikacija' možda nisu dijelili ista mišljenja o svakom prijavljenom radu, ali u jednom su bili složni: ponuda je ove godine bila kvalitetnija nego lani. No je li veća kreativnost pratila i veće proračune i, u konačnici, agencijske prihode? Jesu li agencije rasle uz ideje i podebljale svoju knjigu narudžbi? Tko je imao poslovni skok, a tko samo viralni hit?
Pokucali smo na sandučiće e-pošte marketinških stručnjaka i agencijskih veterana te potražili odgovore na ta pitanja, ali i razgovarali o tome što je obilježilo 2024. (spoiler alert: blag rast i velik oprez), a što će ovu i godine koje slijede (još jedan spoiler: adaptacija, a ne stagnacija). No krenimo redom, i to od – dijagnoze stanja stvari. Kako kaže direktorica medijske grupacije GroupM za Hrvatsku i Sloveniju te članica Uprave HURA-e i IAB-a Rajna Cuculić, tržište je prošle godine pokazalo blagi, selektivni rast; više nema linearnog rasta već se svaki euro pažljivo promišlja.
Oglašivači su, ističe, usredotočeni na kanale koji donose izravne i mjerljive rezultate, a najveći rast bilježe takozvani performance-kanali, videoplatforme i influencer-marketing. Dobra stara televizija i dalje ostaje jaka, ali je pod pritiskom učinkovitosti, a retail media još nije potpuno zaživjela. No interes oglašivača za te kanale rapidno raste, pa tržište očekuje snažan zamah kako se i lokalne platforme budu razvijale.



