Amazon je ranije ovog mjeseca najavio svoju novu ‘podtrgovinu‘ iliti novu kategoriju unutar svoje e-trgovine: Amazon Haul. Tako će i preko ovog internetskog diva ljubitelji e-trgovine moći kupovati artikle niže kvalitete, ali i nižih cijena neovisno radilo se o modi, proizvodima za uređenje doma, stila života ili je pak riječ o elektronici.
Kao i u svakoj drugoj jeftinoj e-trgovini postoji minimalni iznos narudžbe, u ovom slučaju u iznosu od 25 dolara, te je dostava sporija.
– Kupcima je važno pronaći odlične proizvode po vrlo niskim cijenama, a mi nastavljamo istraživati načine na koje možemo surađivati s našim prodajnim partnerima kako bismo mogli ponuditi proizvode po iznimno niskim cijenama. Amazon Haul ima za cilj pomoći da kupnja modnih proizvoda, proizvoda za dom, životnog stila, elektronike i drugih bude još zabavnija, lakša i pristupačnija, a sve to podupire Amazonovo jamstvo proizvoda od A do Z kako bi kupci mogli kupovati s povjerenjem – izjavio je potpredsjednik Amazona Dharmesh Mehta prilikom najave Amazon Haula.
Imajući sve to na umu, vrijedi pogledati s kim se to Amazon Haul bori. Lansiranje ove usluge najlakše je protumačiti kao konkurenciju Temuu i, u nešto manjoj mjeri, Sheinu. Temu je, za neupućene, trgovina preko koje dobavljači trećih strana prodaju jeftinu robu kineske proizvodnje, dok je Shein više samostalna, modno usmjerena verzija istog osnovnog koncepta.
Samo u rujnu 2024. aplikaciju je, prema podacima Statiste, instaliralo 47 milijuna korisnika, a gotovo 40 posto svih preuzimanja dolazi iz SAD-a što ju čini jakim konkurentom Amazonu i eBayu, koji bilježe deset puta manje instalacija. Također, Temu se nalazi među 100 najposjećenijih internetskih stranica na svijetu bilježići značajan rast od preko 40 posto u prva tri mjeseca ove godine.
Nije sve u brzoj dostavi
Prema Similarwebu, samo u rujnu 2024. Temu je imao impresivnih 635 milijuna posjeta, a 23 posto posjetitelja je iz SAD-a, što naglašava snažno uporište platforme na ovom ključnom tržištu. Shein s druge strane ima oko 88,8 milijuna aktivnih kupaca, od kojih 17,3 milijuna živi u SAD-u. Aplikacija je tijekom 2023. godini preuzeta 238 milijuna puta što ju čini najpreuzimanijom modnom aplikacijom u toj godini. Također, s obzirom da se trenutno priprema na IPO, odnosno na izlazak na burzu, nedavno je Shein procijenjen na 68 milijardi dolara.
Dakle, velike se brojke vrte oko jeftinih kineskih e-trgovina pa su američki mediji još ranije izvještavali kako Amazon planira pokrenuti vlastitu diskontnu e-trgovinu s robom koja se isporučuje izravno iz Kine jer je shvatio da su kupci ipak spremni duže čekati na proizvode ako to znači da će ih dobiti po nižim cijenama.
To je pomak za Amazon, koji je djelomično učvrstio svoju dominaciju u e-trgovini nudeći bržu isporuku od svojih konkurenata. Tvrtka je preokrenula svijet internetske kupovine kada je prvi put ponudila besplatnu dvodnevnu dostavu, a od tada ubrzava vrijeme dostave. Amazon sada nudi dostavu proizvoda istog ili sljedećeg dana od datuma kupnje, a u nekim dijelovima SAD-a obećava dostavu u roku od nekoliko sati od slanja narudžbe. U svakom slučaju, Haul je sada direktan odgovor Temuu, Sheinu i TikTok Shopu koji sve više zauzimaju globalno tržište te Amazonov domaći teren, SAD.
Lansiranje Amazon Haula za Lider je prokomentirao i predsjednik udruge eCommerce Hrvatska Marcel Majsan.
– Moj dojam je da je riječ o strateškom potezu da se osigura prisustvo na tržištu koje je brzo rastuće i moglo bi stvoriti ozbiljne probleme čak i većim trgovcima poput Amazona. Također, na ovaj način Amazon dobiva pristup mlađoj publici, te vjerujem da će na taj način značajno povećati bazu svojih kupaca koju će kasnije moći preusmjeriti i na kupovinu skupljih stvari, odnosno svega onoga u čemu Amazon dominira već desetljećima – zaključuje Majsan.