Biznis i politika

Automobili na pretplatu: Mjesečne naknade mijenjaju tržište u svijetu i Hrvatskoj

Dok autoindustrija pokušava pomaknuti granice i uvesti pretplate kao regularni poslovni model, pojedine industrije odavno su podigle ljestvicu

Ako ste kupac Volkswagenovog električnog vozila (EV) u Velikoj Britaniji i želite provozati svog električnog metalnog ljubimca s punom snagom motora, morat ćete plaćati pretplatu. U protivnom će kompletna konjska snaga biti zaključana!

Naime, Britanci će za svoje nove EV-ove iz ID.3 ponude, ako žele otključati punu snagu motora unutar vozila, morati plaćati mjesečnu doplatu. VW kaže da će 'opcionalna nadogradnja snage' koštati 16,50 funti mjesečno ili 165 funti godišnje, a druga opcija je da se odmah iskešira 649 funti za doživotnu pretplatu. Ta doživotna pretplata k tome vrijedi za automobil, a ne za pojedinca, što znači da će nadogradnja ostati na automobilu ako se proda.

- Nudimo odličan izbor svojim kupcima – poručuju iz VW-a.

Automobil je u konfiguratoru predstavljen s 201 KS, premda je u konfiguratoru navedeno 228 KS koji se mogu otključati sa pretplatom. Pretplate u autoindustriji nisu neka novina. Primjerice, BMW je također svojedobno najavio pretplatu za dodatke poput grijanih sjedala i volana, no javnost je itekako kritizirala taj potez, pa je tvrtka od toga odustala. Doduše, i Mercedes je 2022. godine u SAD-u uveo uslugu online pretplate koja je kupcima omogućila ubrzanje vlastitih EV-ova.

I dok autoindustrija pokušava pomaknuti granice i uvesti pretplate kao regularni poslovni model, pojedine industrije odavno su podigle ljestvicu. Trenutno su neku od najuspješnijih poslovnih modela u svijetu, oni na pretplatu, poput primjerice streaminga video sadržaja.

Ovaj članak je dostupan prijavljenim korisnicima.
Registrirajte se bez troška i otvorite vrata Liderova sadržaja – prvih pet zaključanih članaka svakog mjeseca čeka na vas.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju