Biznis i politika

Brodogradilištu Iskra produžena koncesija do 2054. godine

Butković i Vuletić potpisali su ugovor kojim je Iskri produžena koncesija na pomorskom dobru za 20 godina

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković potpisao je danas s predsjednikom Uprave brodogradilišta Iskra Šibenik Rokom Vuletićem Ugovor o koncesiji pomorskog dobra u svrhu gospodarskog korištenja luke posebne namjene – Brodogradilišta Šibenik koji važi do 25. listopada 2054. i tom brodogradilištu otvara mogućnost za novi, veliki investicijski val. Ugovor je potpisan u tom brodogradilištu u nazočnosti Dušana Šešoka, vlasnik slovenske Iskre kojoj pripada i Iskra brodogradilište Šibenik.

– Ovo je  slijed našeg investicijskog  plana koji smo još prije dvije i pol godine predstavili Ministarstvu  mora, prometa i infrastrukture i moram  kazati  da su odmah pozitivno reagirali. No, postupak nije bio jednostavan. Zahtijevao je dubinsku analizu, financijsku i ekonomsku,  dozvole i suglasnosti  raznih tijela što je potrajalo. U svakom slučaju mi smo sada stvorili neke formalne pretpostavke da krenemo u realizaciju toga velikog investicijskog plana teškog 30 milijuna eura, a ništa od toga ne bi bilo da gospodin Dušan Šešok nije prije šest godina prepoznao planove i programe vrijednih stručnjaka u ovom brodogradilištu i preuzeo ga. Od tada je u ovo brodogradilište puno uloženo i uspješno poslujemo – kazao je Roko Vuletić, direktor Iskra brodogradilišta Šibenik.

Dušan Šešok je potvrdio da do susreta s Rokom Vuletićem koji mu je predstavio programe današnjeg Iskra brodogradilišta Šibenik nije imao veze s brodogradnjom, a presudno je bilo to što je imao brod u marini u Mandalini i što ga je Vuletić uspio uvjeriti u perspektivnost  brodogradilišta.

– Brodogradilišta su tada bila u teškom stanju i svi su se, pogotovo u Sloveniji uhvatili za glavu kad sam rekao da ću kupiti brodogradilište u Šibeniku. No nikad nam nije bilo žao što smo to, nakon dogovora u obitelji napravili. Pristao sam investirati u hrvatsku tvrtku i zbog toga što je hrvatska gospodarska politika puno bolja od slovenske, što nas ovdje vlada razumije i podržava. Da nije bilo ulaska u brodogradilište u Šibeniku ne bismo niti preuzeli Elku koja je lani bila najuspješnija tvrtka u zagrebačkoj županiji niti splitski ELMAP, a nemojte se iznenaditi ako do kraja godine kupimo još neke tvrtke u Hrvatskoj – istaknuo je Šešok.

U planu proširenje operativne obale

Sukladno odluci Vlade Republike Hrvatske 2019. na Iskra brodogradilište 1 d.o.o. je prenesena koncesija pomorskog dobra luke posebne namjene – brodogradilište Šibenik te je, na temelju predstavljenog investicijskog plana, u srpnju 2025. godine donesena odluka o njezinu produljenju do 2054, kako je na potpisivanju tog ugovora podsjetio ministar Butković.

– Ovo brodogradilište je dobar primjer kako brodogradilišta mogu uspješno poslovati i u Hrvatskoj. Moram prisjetiti na tešku situaciju u kojoj je ovo brodogradilište bilo prije nego što ga je preuzela Iskra prije šest godina. Međutim gospodin Šešok se nije bojao izazova, platio je dug za koncesiju od 300 000 eura, preuzeo sve radnike i danas uspješno posluju. Ovo produženje koncesije na pomorskom dobru jamčit će nova velika ulaganja – istaknuo je i podsjetio na uspješne poslove koje je to brodogradilište obavilo za Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture koji su završeni ili su u tijeku. Isporučili su šest brzih brodica za hitne medicinske intervencije na moru koje su izgrađene u suradnji tog i Ministarstva zdravstva. Izgradili su i predali na uporabu dvije brodice za potrebe lučkih kapetanija na obali, dvije će biti završene do kraja godine, a ostale tri će biti isporučene u 2026. godini, dvije godine prije ugovorenog roka. Izgrađena je i isporučena radna brodica za Plovput, tvrtku koja je od strateškog značaja za Hrvatsku, a u ovom brodogradilištu se obnavlja i školski brod „Kraljica mora” koje će koristiti to ministarstvo.

Novi investicijski plan  Iskra brodogradilišta Šibenik predviđa uređenje i proširenje operativne obale za 11 tisuća četvornih metara  prostora, a bit će namijenjena remontu jahti koje se dižu na sinkro lift. Planiraju  i gradnju dvije nove hale koje će koristiti prije svega za novogradnju, ali po potrebi i za remont brodova. Najveća investicija bit će gradnja novog, 110 metara dugog plovnog doka kapaciteta 4000 tona. Time će Iskra brodogradilište obuhvatit segment koji dosad nije pokrivalo – remont gotovo svih brodova Jadrolinije i novih korveta HRM-a. Novi plovni dok omogućit će i remont jahti duljine do 100 metara. Tu je kupnja novog travel lifta, nabava plazme za rezanje i obradu aluminija, nabava auto dizalice, a pojedine aktivnosti iz plana, poput izgradnje solarne elektrane i sanacija i izgradnja sustava otpadnih voda u međuvremenu su već i poduzete. Svi planirani zahvati bit će na postojećoj koncesioniranoj površini  koja obuhvaća ukupno 159.880  četvornih metara. Površina  kopnenog dijela luke iznosi 91.575, a akvatorija 68.304 četvornih metara.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju