Troškovi prijevoza benzina i drugih goriva oceanskim tankerima naglo rastu nekoliko dana nakon sankcija usmjerenih na prodaju nafte Rusiji.
Dnevna zarada za relativno male tankere koji isporučuju rafinirana goriva u Atlantskom oceanu porasla je oko 280 posto ovaj tjedan, dosegnuvši 41.968 dolara, prema najnovijim podacima s Baltic Exchangea u Londonu. Samo su u četvrtak porasli za 58 posto, što je najveći jednodnevni porast od kraja 2021. godine, objavio je Bloomberg.
Porast je djelomično potaknut račvanjem flote pri čemu neki tankeri služe interesima Moskve, a drugi međunarodnom tržištu. - Ruske količine nastavljaju teći više-manje istom brzinom i to zahtijeva puno brodova - rekao je Lars Bastian Ostereng, analitičar u tvrtki Arctic Securities.
- U konačnici, skok pokazuje da je potražnja prilično dobra, a osnove snažne - dodao je.
Čak 600 brodova pridružilo se ‘floti u sjeni‘ koja pomaže Rusiji da održi protok nafte. To zauzvrat ostavlja manje brodova koji opslužuju druge izvoznike nafte i povećava troškove prijevoza. Taj se porast ne odnosi samo na prelazak tankera na trgovinu s Rusijom.
Preusmjeravanje tankera u Rusiju
Europska unija zabranila je uvoz ruskog goriva od 5. veljače. Prije toga, EU je ukinula kupnju rafiniranih proizvoda od drugdje kako bi osigurala obilnu opskrbu, a to je istisnulo neke brodove u ionako slabo razvučenoj floti.
Sada kad se kupnja drugdje povećava, tečajevi rastu. Brodovi koji plove iz Europe prema zapadnoj Africi zabilježili su u četvrtak najveći dnevni porast otkad su se podaci počeli objavljivati prošle godine.
Preusmjeravanje nekih tankera u Rusiju možda tome pridonosi. - Ono što čujemo jest da su mnogi brodovi iznenada uklonjeni s tonažnih lista i usmjereni prema Rusiji - rekao je Eirik Haavaldsen, analitičar za brodarstvo u tvrtki Pareto Securities AS u Oslu.- Dakle, zaliha plovila je jučer iznenada gotovo nestala - zaključio je.