Europska komisija je ovaj tjedan započela istragu o tome treba li uvesti carine kako bi zaštitila Europsku uniju od uvoza kineskih električnih vozila (EV) koji imaju koristi od državnih subvencija.
- Globalna tržišta sada su preplavljena jeftinijim električnim automobilima. A njihova se cijena umjetno održava ogromnim državnim subvencijama - rekla je predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen.
Europski proizvođači automobila shvatili su da je borba s kineskim jeftinim električnim automobilima iznimno teška, jer kupci preferiraju jeftinije modele, pa eto, ovima u Europi nikako nije jasno što bi trebali napraviti.
I dok oni smišljaju što i kako, kineski proizvođači vozila napadaju inozemna tržišta jer se konkurencija na domaće terenu povećala dok se u isto vrijeme rast usporio. Stoga, širenje na druga tržišta postaje imperativ. Kineski izvoz automobila porastao je 31 posto u kolovozu nakon skoka od 63 posto u srpnju, prema podacima Kineske udruge osobnih automobila (CPCA).
Od novih električnih vozila prodanih u Europi ove godine, 8 posto proizvedeno je od strane kineskih marki, što je porast u odnosu na 6 posto prošle godine i 4 posto u 2021., prema automobilskoj konzultantskoj kući Inovev.
Dionice kineskih proizvođača električnih vozila pale su nakon objave EU o mogućim carinama. Dionicama BYD-a trgovalo se 4,5 posto posto više prije vijesti, da bi zatim zatvorile 2,8 posto. Nio je pao 1 posto, a Xpeng 2,5 posto.
U travnju je osnivač Nioa rekao da bi se kineski proizvođači električnih vozila trebali pripremiti za mogućnost protekcionističke politike protiv njih od strane stranih vlada i očito je bio u pravu.
Von der Leyen je naglasila važnost električnih vozila za ambiciozne ekološke ciljeve EU-a.
Komisija pokreće istragu protiv subvencija za električna vozila koja dolaze iz Kine. Europa je otvorena za konkurenciju. Ne za utrku prema dnu - rekla je u Europskom parlamentu.