Zbog nedovoljnog ulaganja u opskrbu, globalna bi konkurencija za ukapljeni prirodni plin u sljedeće tri godine mogla ojačati.
Prema rezultatima istraživanja japanskih tvrtki, dugoročni ugovori o LNG-u već su rasprodani. Riječ je o ugovorima od velike važnosti s obzirom da nude pouzdanu opskrbu kroz duže razdoblje po stabilnim cijenama.
Cijele se ove godine zemlje diljem svijeta bore kako bi osigurale opskrbu energenata od velikih izvoznika poput Katra i SAD-a, ali malo je novih zaliha koje će stići prije 2026. godine. U međuvremenu, Europa se utrkuje da zamijeni ruski plin s LNG-om te tako dalje pogoršava globalnu nestašicu energenata.
To znači da će uvoznici biti prisiljeni više ovisiti o nestabilnom i skupom spot tržištu, na kojem se trenutno trguje gotovo tri puta skuplje od dugoročnih ugovora. Prema Međunarodnoj udruzi uvoznika ukapljenog prirodnog plina, otprilike 30 posto svih isporuka LNG-a prošle je godine bilo putem spot tržišta.
Dužnosnici japanskog ministarstva i rukovoditelji energetskih kompanija sastali su se kako bi razgovarali o planovima nabave LNG-a. a Japan je spreman postati najveći svjetski uvoznik LNG-a ove godine, smatrajući ga najboljim izborom zemlje za proizvodnju električne energije.
Ubrzan tempo u Njemačkoj
Nedostatak ulaganja u projekte izvoza LNG-a znači da će opskrba godinama biti vrlo ograničena, stoji u dokumentu japanskog ministarstva trgovine, a ako se ruski plinovod za Europu potpuno prekine, svijet bi mogao doživjeti manjak od 7,6 milijuna tona LNG-a do siječnja 2025. godine. Japan je poduzeo korake za povećanje energetske sigurnosti omogućavajući vladi da pravovremeno kupuje LNG u slučaju da tvrtke to ne budu mogle.
Problemi s LNG-om pojavili su se i u Njemačkoj koju će novi plutajući terminali koštati dvostruko više no što je bilo najavljeno pa bi tako mogli platiti oko 6,56 milijardi eura za gradnju terminala.
Ukapljeni plin trebao bi Njemačkoj zamijeniti ruski plin koji je stizao plinovodima. Isporuke Sjevernim tokom 1 obustavljene su nakon oštećenja u eksploziji čiji krivac još nije utvrđen. Oštećen je i Sjeverni tok 2 koji je završen, ali zbog rata u Ukrajini nije dobio dozvolu za rad.
Njemačka sada gradi nekoliko novih terminala, a političari forsiraju tempo kako bi što prije osigurali uvoz plina preko Sjevernog i Baltičkog mora.