Biznis i politika
StoryEditor

‘Ekon(a)omija‘: Rastući trend potaknut sve većim uspjehom žena u poduzetništvu

06. Srpanj 2024.
Piše: Viktoriya Tsytsak, viša direktorica u Intelliasu

‘Ekon(a)omija‘ (eng. sheconomy) predstavlja segment ukupne ekonomije u kojem financijska autonomija i sve veći stupanj ženskog poduzetništva, uz veću kupovnu moć, igraju ključnu ulogu, potaknuti rastom kupovne moći, bogatstva i općeg utjecaja žena u društvu.

Pokretači rasta ‘ekon(a)omije‘

Više faktora doprinosi rastu „ekon(a)omije“ i sve većem ekonomskom utjecaju i sudjelovanju žena. Bolje obrazovanje žena omogućilo im je da se bave karijerama u različitim poslovnim područjima, uključujući područja u kojemu su tradicionalno dominirali muškarci, poput tehnologije. Kako prisutnost žena u radnom okruženju raste, tako raste i njihovo uključivanje u poduzetništvo i vlasništvo nad poslovnim subjektima. Tehnološki napredak omogućio je rad na daljinu i fleksibilne aranžmane, što omogućuje većem broju žena da uspješno balansiraju karijeru i obiteljski život.

Pravne i političke reforme usmjerene na promicanje rodne ravnopravnosti, poput zakona protiv diskriminacije, politika porodiljnog dopusta i inicijativa koje podupiru ženske poduzetnice, stvorile su povoljnije okruženje za sudjelovanje žena u gospodarskim aktivnostima. Osim toga, žene se sve više prepoznaju kao ključni donositelji odluka o potrošnji u kućanstvu i potrošačkom odabiru. Poslovni subjekti na to odgovaraju tako što ciljano nude proizvode i usluge posebno prilagođene potrebama i preferencijama žena, čime se potiče ekonomski rast.

Zašto bi ‘ekon(a)omija‘ trebala biti pitanje od interesa za poduzeća

Detaljniji pogled na pokazatelje poput razine ženskog poduzetništva otkriva da je u SAD-u  2023. godine bilo 17 posto više novih poduzeća u vlasništvu žena u usporedbi s 2022. godinom. U međuvremenu, u Velikoj Britaniji, broj poduzeća u vlasništvu žena porastao je na preko 151 tisuću 2022. godine –  što je gotovo 170 posto više nego 2018.

Promjene u utjecaju žena u financijskim poslovima i donošenju odluka postaju sve očitije: u SAD-u žene čine 85 posto svih potrošača, dok je Kina postala treće najveće potrošačko tržište za žene.

Rastuća kupovna moć žena povećala je njihovo sudjelovanje u nekima od vjerojatno najvećih segmenata potrošačke ekonomije, uključujući wellness, tehnologiju, lifestyle i financijske usluge. Na primjer, u domeni financijskih usluga, poduzeća prepoznaju važnost ciljanja na žene kao investitorice, poduzetnice i potrošačice bankarskih, osiguravajućih i investicijskih proizvoda.

Poslovni subjekti trebali bi uključiti ‘ekon(a)omiju‘ u svoje strateško planiranje

Mnoge organizacije uspješno su prilagodile svoje prodajne pristupe kako bi se prilagodile promjenama kupovne moći i preferencijama žena. Inkluzivne marketinške kampanje pronalaze odjek kod raznolike publike, a osnažujuće poruke pomažu u povezivanju s potrošačicama. Kampanja Nikea ‘Dream Crazier‘ prikazala je ženske sportašice koje jure svoje snove i ljudi ih prepoznaju i slave zbog njihove snage, otpornosti i odlučnosti.

Kompanije razvijaju proizvode i usluge koji sve više odgovaraju jedinstvenim potrebama i preferencijama žena. To uključuje ponudu šireg raspona veličina, stilova i značajki kako bi se udovoljilo raznolikim ukusima i zahtjevima. Na primjer, novi Apple Watch uključuje inovativnu tehnologiju za mjerenje temperature, koja je korisna za žene.

Prema smjernicama UNICEF-a o promicanju raznolikosti i inkluzije u oglašavanju, inkluzivne ponude proizvoda i marketinške strategije imaju moć promovirati društvene promjene i jednakost. Izazivajući stereotipe, rušeći barijere i promovirajući pozitivne prikaze žena u oglašavanju i medijima, organizacije mogu doprinijeti stvaranju inkluzivnijeg i pravednijeg društva. Ovo ne samo da koristi ženama kao potrošačicama, već također potiče kulturu poštovanja, prihvaćanja i jednakosti za sve pojedince.

Kompanije sve više stavljaju naglasak na rodnu raznolikost i inkluziju, promoviranjem ženskog vodstva, stvaranjem inkluzivnih radnih okruženja te podržavanjem napredovanja žena u karijeri. Osiguravajući potporu ženama kao zaposlenicama i vođama, organizacije mogu dobiti važne uvide u ženski potrošački mentalitet te razvijati prodajne strategije koje odražavaju njihove perspektive i prioritete.

Potencijal ‘ekon(a)omije‘ ne leži samo u promjenama demografskih potrošačkih skupina. To je širi odraz uloge koju žene igraju u svim aspektima ekonomije. To je također trend koji će nastaviti rasti, potaknut sve većim uspjehom ženskog poduzetništva i povećanim angažmanom žena u vodećim ulogama i pozicijama u upravama društava. To će osigurati da ‘ekon(a)omija‘ donese jednakost u načinu na koji se novac zarađuje i troši u svijetu u godinama koje dolaze.

U Intelliasu, posvećeni smo jednakosti, raznolikosti i inkluziji - to za nas nisu samo riječi. Gotovo 48 posto naših upravljačkih pozicija drže žene, što je iznad prosjeka naše struke. Prepoznajemo moć žena u tehnologiji i pomažemo zaposlenicama Intelliasa da ostvare svoj puni potencijal stvaranjem zajednice koja im pruža podršku i prilike za učenje i rast unutar društva.

19. rujan 2024 05:25