Biznis i politika

Kad bi tvrtke mogle govoriti, generacijska tranzicija bila bi lakša

Za najbolju dijagnozu od velike koristi bilo bi da svi znamo što bi kompanije mogle reći o osnivačima i nasljednicima

Piše: Boris Vukić, Adizes Southeast Europe (ASEE)

Siguran sam da bi u radu na generacijskoj tranziciji svim sudionicima od velike pomoći bio jedan lik poput Tarzana. Ne zbog onoga što vam prvo padne na pamet: da tako snažan, argumentom snage, u nekim situacijama privoli nasljednike, a u drugima i osnivače, na odgovornije ponašanje. Priča o Tarzanovu liku i djelu, podsjećam, uključuje i dio o tome kako je on razumio što govore životinje i razgovarao s njima. Postoji i vic na tu temu, ali nije pristojan pa ga neću navesti.

Katkad mi je žao što poput Tarzana nemam sposobnost čuti što o akterima generacijske tranzicije ima reći jedan subjekt. A taj je subjekt kompanija. Događaji u poslovnom svijetu nerijetko su kompliciraniji nego u fikcijama, ali taj subjekt ne može govoriti o njima, pa ih ne možemo čuti. A ja sam, zapravo, siguran da on može govoriti, ispuštati neke zvukove: katkad bolne krikove, katkad krikove razočaranja ili oduševljenja; katkad se smije, katkad plače. I vjerujem da to radi pogotovo tijekom generacijske tranzicije. Oglašava se on, sigurno, ali tu frekvenciju mi, ljudska bića, ne čujemo. Nažalost.

Ovaj članak je dostupan prijavljenim korisnicima.
Registrirajte se bez troška i otvorite vrata Liderova sadržaja – prvih pet zaključanih članaka svakog mjeseca čeka na vas.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju