Europsko gospodarstvo na aktualne izazove odgovara prilagodbom svojih struktura, pa će tako većina kompanija u budućnosti intenzivnije lokalizirati svoje lance vrijednosti
Zbog rastuće geopolitičke neizvjesnosti i povezanih rizika, problema u dobavnim lancima, te visokih troškova usklađenosti s kriterijima održivosti i regulatornim zahtjevima u inozemstvu, sve je više kompanija koje intenzivno preispituju svoje poslovne strukture izvan Europe.
Nedavno istraživanje u kojem je sudjelovalo 150 top menadžera iz kompanija s godišnjim iznosom prodaje od najmanje 200 milijuna eura u svim industrijama diljem Europe, pokazalo je da većina ispitanih tvrtki koje trenutno posluju u Kini planiraju postupno ili djelomično povlačenje iz te države, iako, kada se traži alternativa Kini kao proizvodnoj lokaciji, niti jedna se zemlja ne pojavljuje kao dominantan predvodnik, navodi se u priopćenju.
Od ispitanih kompanija s relevantnim poslovnim aktivnostima u toj zemlji, više od 60 posto njih već radi na preseljenju poslovanja, postupno ili djelomično.
Također, menadžeri kao nova tržišta u Aziji vide Indiju i Japan, a slijede ih Singapur i Južna Koreja. Većina kompanija u Europi planira dodatno lokalizirati svoje lance vrijednosti na svojim prodajnim tržištima, a čak 85 posto anketiranih kompanija planira intenzivnije povezati lanac ‘od proizvodnje do prodaje’ unutar odgovarajućih prodajnih tržišta (tzv. ‘lokalno za lokalno‘).
- Europsko gospodarstvo na aktualne izazove odgovara prilagodbom svojih struktura, pa će tako većina kompanija u budućnosti intenzivnije lokalizirati svoje lance vrijednosti. Europa ponovno dobiva na važnosti kao tržište i nabave i proizvodnje u mnogim industrijama, primjerice u proizvodnji baterijskih ćelija za lokalnu prodaju na tržištu električnih vozila. Međutim, to nikako ne znači zatvaranje prema ne-europskim tržištima. Industrije koje se oslanjaju na sirovine i izvore energije izvan Europe, ne mogu poslovati bez zemalja dobavljača, a jasno je da se odgovarajući kanali nabave i proizvodne strukture ne mogu jednostavno premjestiti preko noći. U brojnim industrijama to će trajati nekoliko godina - izjavio je Robert Ćuzela-Piljac iz konzultantske kuće Horvath.
Europa je na vrhu ljestvice najperspektivnijih potencijalnih tržišta za 66 posto ispitanika, no od tvrtki koje planiraju otvoriti nova tržišta u sljedeće tri godine, gotovo polovica ispitanika je usmjerena na Aziju (47 posto), slijede Sjeverna i Južna Amerika s 37 odnosno 33 posto. Na začelju liste zanimljivih potencijalnih tržišta su Bliski istok, Afrika i Australija.