Biznis i politika
StoryEditor

Kineski odgovor na europske carine skriva se u svinjetini i jakom alkoholu

06. Srpanj 2024.

Na isti dan kada je Europska komisija odlučila uvesti dodatne privremene carine na uvoz kineskih električnih vozila zbog ‘nepoštenih‘ subvencija, Kina je odgovorila svojom protumjerom. Tako su najavili idući korak u svojoj antidampinškoj istrazi uvoza europskog brendija i svinjetine. Kineski glasnogovornik Ministarstva trgovine naglasio je kako bi Bruxelles i Peking trebali ostati za pregovaračkim stolom, ali su najavili i odmazdu pozivanjem na još jednu istragu oko uvoza svinjskog mesa. Kina je, naime, pokrenula antidampinšku istragu u vezi s uvezenom svinjetinom i njezinim nusproizvodima iz Europske unije, a istraga je usmjerena na Španjolsku, Nizozemsku i Dansku, kao odgovor na ograničenja izvoza njezinih električnih vozila.

Istraga se usredotočila na svinjetinu namijenjenu ljudskoj prehrani, poput svježih, hladnih i smrznutih cijelih komada, kao i svinjskih crijeva, mjehura i želuca, a potaknuta je pritužbom koju je 6. lipnja podnijela Kineska udruga za stočarstvo u ime domaće svinjske industrije. Španjolska je glavni opskrbljivač svinjetine u Kini, a njezina grupa proizvođača svinjetine Interporc rekla je da će u potpunosti surađivati u istrazi kineskih vlasti.

Kina je više puta pozvala EU da ukine svoje tarife za električna vozila, izražavajući spremnost na pregovore i tvrdeći da ne žele biti uvučeni u još jedan carinski rat, ali da će poduzeti sve korake kako bi zaštitili svoje tvrtke.

Nove privremene carine koje je nametnula EU traju četiri mjeseca pa se nakon toga očekuju intenzivni razgovori obiju strana kako bi se razriješila situacija oko povećanja carina.

Napad na proizvođače mesa

Kao što smo rekli, Peking je otvorio detaljne istrage o europskom brendiju i uvozu svinjskog mesa, pogađajući pretežno francuske, španjolske, nizozemske i danske komercijalne interese dok se ostatak bloka koleba oko toga treba li podržati Komisiju na predstojećem savjetodavnom glasovanju oko carina na električna vozila.

Kineske državne novine Global Times također su izvijestile da dužnosnici razmatraju otvaranje antisubvencijske istrage o uvozu europskih mliječnih proizvoda i nametanje carina na automobile s velikim motorima proizvedenim u Europi.

Analitičari kažu da je Kina odabrala brandy i svinjetinu kako bi uvjerila Francusku i Španjolsku, koje su bile među najčvršćim zagovornicima ograničenja EU-a, da se pridruže Njemačkoj, čiji su proizvođači automobila trećinu svoje prodaje prošle godine ostvarili u Kini i navodno žele lobirati u Komisiji kako bi se zaustavile carine.

Nakon što je Unija potvrdila da će privremene carine stupiti na snagu, Global Times je objavio članak pozivajući EU da ‘pokaže iskrenost‘ u pregovorima o ograničenjima za električna vozila i poseban uvodnik pozivajući Bruxelles da razmotri protivljenje europskih proizvođača automobila ograničenjima.

Global Times također je skrenuo pozornost na to da američki proizvođač električnih vozila Tesla otvara novu tvornicu za proizvodnju u Šangaju, šireći svoj poziv na prosvjed protiv carina.

EU je, pak, odredila da će se različite carine primjenjivati na različite kineske proizvođače. Tako će se na električne automobile BYD primjenjivati carina od 17,4 posto, Geely 19,9 posto te SAIC 37,6 posto.

Dionice kineskih proizvođača električnih vozila uvrštene na burzu u Hong Kongu pale su u petak, predvođene Geely Automobile, koje su pale za 4,1 posto.

Kineski brendovi MG i NIO sugerirali su da bi mogli podići cijene u Europi kasnije ove godine, kao odgovor na ograničenja, a to će vjerojatno napraviti i ostali kineski proizvođači električnih vozila.

21. studeni 2024 21:47