Boris Drilo

Na projektima, od industrije do koncerata, ključna su naša ulaganja u mreže

Prošle godine izgradili smo optiku za više od 150 tisuća kućanstava i poduzetnika, što je bila rekordna gradnja u jednoj godini

Nadzorni odbor Hrvatskog Telekoma počekom lipnja imenovao je na još jedno mandatno razdoblje dosadašnje članove Uprave, među njima i Borisa Drilu, člana Uprave za tehniku i informacijske tehnologije, što je bio jedan od povoda za intervju s njim. Drilo je na tu poziciju imenovan još u siječnju 2017. te je zadužen za razvoj, implementaciju i operacije tehnoloških platformi Hrvatskog Telekoma, uključujući mobilnu i fiksnu mrežu te IT i poslovne sustave, što znači da je bio jedna od najodgovornijih osoba za upravljanje mrežom na nedavno održanom Thompsonovom koncertu na Hipodromu. Budući da na mnogo manjim javnim okupljanjima mreža zna 'pucati', a ovdje je na pola milijuna ljudi radila besprijekorno, zanimalo nas je kojim se Hrvatski Telekom tehnologijama koristio i kako su tekle pripreme za taj događaj.

– Pregovori s organizatorima počeli su dva mjeseca prije koncerta, što znači da je vremena za osmišljavanje projekta bilo jako malo. Trebalo je dizajnirati mrežu koja će pružati uslugu za više do pola milijuna korisnika na jednom mjestu, za upload videa i fotografija, videopozive i obične pozive, ali rad svih prioritetnih službi na terenu, od POS aparata pa nadalje. Sve je počelo profiliranjem korisnika i procjenom kakve će pametne telefone imati, koliku količinu podataka će na koncertu upotrijebiti i što sustav treba apsorbirati, te se u skladu s tim išlo na postavljanje 15 novih baznih stanica na prostoru Hipodroma, Bundeka, ali i kod Inine zgrade, gdje je bila fan-zona. Za određene skupine korisnika definirali smo prioritetne usluge u slučaju zagušenja mreže, što je bio prvi slučaj u Hrvatskoj da se to radilo u ovakvom opsegu. Dobrodošlo je to što imamo najviše radiofrekvencijskog spektra u Hrvatskoj, što je osnova kapaciteta u mobilnim mrežama.

Kako ste došli do tolikog broja baznih stanica? Imali ste ih na nekakvom 'lageru', ako se tako može reći, ili ste ih ipak morali kupiti?

– U svojim planovima imali smo određeni broj baznih stanica, a ovdje nam je trebalo više od onog što smo imali na raspolaganju. Nama su za koncert trebale bazne stanice najjače konfiguracije, s posebnim antenama, a to se trebalo naručiti, proizvesti, dostaviti i montirati te integrirati i pustiti u rad na vrijeme. Važno je istaknuti da su organizatori bili svjesni važnosti naših usluga, jer kad je veliki broj ljudi na jednom mjestu, mora se osigurati funkcioniranje telekomunikacijske mreže. Ne samo zbog korisnika i njihova iskustva dijeljenja multimedijalnih sadržaja, već i zbog određenih hitnih situacija. Općenito, organizatori masovnih događaja, koncertnih, kulturnih, sportskih, prvi bi telekomunikacijsku mrežu trebali početi smatrati nužnim dijelom infrastrukture.

Ovaj članak je dostupan prijavljenim korisnicima.
Registrirajte se bez troška i otvorite vrata Liderova sadržaja – prvih pet zaključanih članaka svakog mjeseca čeka na vas.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju