
Nikola Dujmović: U Ukrajini bilježimo porast potražnje za cloud uslugama

Nikola Dujmović
Iako smo u sezoni godišnjih odmora, u punom su jeku pripreme za najuzbudljiviji gospodarski dan u ovoj godini, tradicionalni Liderov skup Dan velikih planova, koji će se 21. rujna održati u Zagrebu. S obzirom na sve gospodarske i političke okolnosti koje su nas sustigle nakon pandemije poput ruske agresije na Ukrajinu, divlju inflaciju iza koje se naviruje recesija, još uvijek prisutne nestašice materijala i sirovina te (iako u manjoj mjeri) nestabilne dobavne lance, sigurno je da zanimljivih tema i osvrta na konferenciji neće nedostajati. I to iz prve ruke od čelnih ljudi hrvatskog gospodarstva koji će iznijeti svoje prognoze i predviđanja za iduću godinu.
Među njima je i Nikola Dujmović, osnivač i predsjednik Uprave Spana, jedne od vodećih IT kompanija koji je objasnio koliko je ovaj sektor ovisan o globalnim kretanjima i koji su mu trenutno najveći izazovi.
– U našoj, digitalnoj, industriji trenutno postoji samo jedan izazov, a to je kako naći ljude koji su spremni kontinuirano učiti, da su kompetentni. Taj je izazov globalan. Potreba korisnika za digitalnim uslugama sve je više, dok IT-jevaca na tržištu rada jednostavno nema dovoljno – kaže Dujmović.
Prema njegovom mišljenju COVID i rat u Ukrajini su za poduzetnike jako dobre lekcije o tome kako se stvari mogu promijeniti u trenutku, pogotovo ako se promatra makroekonomska slika.
– Ono što smo vidjeli tijekom pandemije jest promjena paradigme. Potreba za IT-jem u trenutku krize više nije na dnu prioriteta, nešto čega se kompanije odriču kada treba raditi rezove. IT rješenja i usluge sada su na vrhu prioriteta u kriznim razdobljima. Naši su korisnici svjesni da je digitalizacija uvjet za poslovni opstanak – dodaje Dujmović.
IT industrija je već godinama globalna i ujednačena, poslovanje nije fokusirano samo na određeno tržište. Span je u 2021., poznatoj kao pandemijskoj godini, ostvario rast prihoda od 31 posto u odnosu na 2020. godinu. Stoga Dujmović misli da inflacija zbog koje mnoge kompanije 'stežu remen' neće utjecati na kontinuitet ulaganja tvrtki u digitalizaciju procesa iako su potencijalne uštede od strane klijenata moguće.
– Ono što se u klasičnim industrijama događa u nekom razdoblju od dvije do pet godina, u IT-ju traje od tri do 12 mjeseci. Ako niste spremni stalno se mijenjati i transformirati, pojede vas poslovno okruženje. U interesu nam je da rastemo i dalje u svim segmentima poslovanja, s dodatnim fokusom na Cloud i Cyber Security rješenja – najavljuje Dujmović.
Span je globalna kompanija koja je, među mnogima, vodila i poslovanje na ukrajinskom tržištu. No za razliku od mnogih drugih industrija, unatoč ratnim zbivanjima, poslovanje Spana se u Ukrajini nije zaustavilo.
– Situacija u Ukrajini nas je pogodila prvenstveno sa one ljudske strane. Brzo smo se ekipirali i organizirali pomoć našim kolegama iz Kijeva. Neki od njih stigli su u Hrvatsku, rade iz Zagreba, neki nisu htjeli ili smjeli napustiti Ukrajinu i s njima smo u stalnom kontaktu. Obim posla se smanjio, ali suprotno očekivanjima, nije stao. Mi i dalje radimo s našim korisnicima koji su nastavili s poslovanjem, a trend koji primjećujemo jest porast potražnje za Cloud uslugama – zaključuje Dujmović.
U posljednjih 13 godina poslovni skup Dan velikih planova postao je zaštitni znak Liderovih konferencija, okupivši oko 4600 sudionika i 220 govornika, mahom predvodnika različitih industrija te čelnih ljudi iz političkog i javnog života. Konferencija je stekla status nezaobilaznog političko-gospodarskog eventa, a ove će godine obuhvatiti ključne teme kao što su globalni trendovi, očekivanja od sljedeće godine u regiji, monetarno-kreditna politika u 2023, fiskalna politika i učinci na potrošnju, privlačenje investicija i poticanje izvoza te prognoze za 2023.
Ne propustite priliku za druženje s najuspješnijim poduzetnicima, prijavite se na vrijeme za sudjelovanje na 14. Danu velikih planova koji se održava 21. rujna u Velikoj kongresnoj dvorani Zagrebačkog velesajma. Više informacija možete pronaći na poveznici.
