Obustava Schengena itekako će utjecati na hrvatske poduzetnike. Najveće posljedice osjetit će izvoznici, uvoznici i autoprijevoznici. Ponovno uvođenje policijskih kontrola na slovenskoj granici otežat će ne samo protok putnika, nego i roba i može se očekivati kako će uskoro na granicama biti pojačana gužva, pogotovo kad je teretni promet u pitanju.
- Mislim da poduzetnici, oni koji se bave izvozom i uvozom uopće nisu svjesni što ih čeka, a to je kolaps teretnog prometa - tumači Željko Mandarić, vlasnik Manšpeda, jedne od najvećih hrvatskih logističkih tvrtki. On ističe kako će roba koja primjerice kreće iz Italije u Hrvatsku putovati jednako dugo kao da nismo u Europskoj uniji obzirom da su kontrole uspostavljene i na talijansko-slovenskoj granici i na slovenskoj strani naše granice.
- Bit će problema i bit će zastoja, a to će posebno osjetiti vozači koji će daleko više vremena provoditi u kamionima - ispričao je Mandarić.
Boris Kos, vlasnik Kos Transporta, također ističe kako će ponovno uspostavljanje kontrole na granicama itekako usporiti dobavne lance i da će i izvoz i uvoz biti otežani.
- Za nas i naše vozače, ali i za one čiju robu prevozimo to znači gubitak vremena. Od Nove godine na granicama uopće nije bilo zaustavljanja, a sada će se ponovno stvarati gužve, pogotovo na velikim prijelazima poput Bregane i Goričana - rekao je Kos i dodao da ga klijenti već sad pitaju koliko će biti otežano izvoziti i uvoziti.
Milan Vrdoljak, vlasnik Ricarda, ne želi biti zloguki prorok, a ne želi, kaže, ni gatati šta će i kako biti. Bit će kako bude.
- Prilagođavali smo se dosad i puno ozbiljnijim problemima, pa ćemo tako i ovaj put. Ne možemo na duljinu puta u pojedine zemlje utjecat, možemo utjecat samo na to kako ćemo se s tim nositi - objasnio je Vrdoljak.
Poduzetnici zasad ne smatraju da će doći velikih uskih grla u izvozu i uvozu. Marko Gross, predsjednik Uprave Magdis grupe, ne smatra da će doći do većih problema u plasmanu robe na izvozna tržišta Europe, kao ni s nabavkom sirovina iz susjednih i inih zemalja. Po njemu će najveći problem biti u putničkom prometu. Slično razmišlja Dubravko Hoić iz Calzedonia Hrvatska koji očekuje malo otežan izvoz, ali ništa zabrinjavajuće. Denis Nemčević iz Spider Grupe također ne vidi u obustavi Schengena zasad veliki problem.