Aktivni turizam

Od kajaka do holograma, aktivni odmor podiže domaći turizam

Valjda se napokon osvijestilo da nije dovoljno nuditi samo domaće sunce i more te svako malo neki novi camino

Rekreacija i zabavne sportske aktivnosti na otvorenome imaju sve više poklonika koji ne propuštaju priliku za hodanjem, planinarenjem, penjanjem, bicikliranjem, kajakarenjem ili jahanjem. Takvi su sadržaji sve više dio domaće turističke ponude jer je uz krajolik, sunce, more, stare gradove i mjesne kulinarske poslastice stranim i domaćim posjetiteljima važno uživati i u blagodatima koje nudi boravak prirodi. U Hrvatskoj takvih mogućnosti ima napretek, pa je uz uobičajenu
turističku ponudu moguće provesti dio odmora aktivno. Ponuda nije namijenjena samo turistima za ljetnih mjeseci, već i ovdašnjim ljubiteljima rekreacije koji mogu na jednodnevnim i višednevnim izletima ili teambuildinzima upoznati sve čari boravka na svježem zraku tijekom cijele godine.      

Na otvorenome, zatvorenome i u proširenome

U svijetu je u rekreaciji primjetan trend sve veće ponude suvremenih igara, zabave i sportske tehnologije na otvorenom i u zatvorenim prostorima koja uključuje vrlo stvarne simulacije s pomoću umjetne inteligencije. Umjetna stvarnost upotrebljava se u sobama za bijeg, oživljavanju pustolovnih svjetova te stvaranju višesenzornih iskustava u fizičkom i digitalnom obliku. Međutim, raste privlačnost daskanja po pijesku, streličarstva, hodanja po snijegu na krpljama, vožnje saonicama u koje su upregnuti psi ili geocachinga, aktivnosti pri kojoj se u prirodi s pomoću GPS-a traži blago koje su ostavili prijašnji igrači, tj. geocacheri. U zaborav ne pada ni dobro staro vrtlarenje, pecanje ili promatranje ptica, no speleologija je nešto zahtjevnija jer su potrebne određene vještine za snalaženje u mračnim špiljamaa. Djeci mogu biti zanimljive radionice i interaktivne izložbe u kojima mogu učiti o robotici, 3D ispisu ili dronovima, a odraslima fitness i zabava koji se spajaju u umjetnoj stvarnosti te se umjesto u domu ili teretani može vježbati okružen, recimo, nevjerojatnim krajolicima. Kuglanje i minigolf također ulaze u budućnost, pa kuglačka staza svijetli u mraku, interaktivna je te uključuje 3D holograme, a minigolf igra se na terenima u proširenoj stvarnosti.

Što više iskustva u 24 sata

Ipak, ostajemo još u postojećoj stvarnosti koliko možemo u kojoj staro obiteljsko seosko gospodarstvo pretvoreno u Pustolovno-izletnički centar Rizvan City posjetiteljima nudi pregršt privlačnih pustolovnih aktivnosti, smještaj u obnovljenoj kući te u drvenim bungalovima u pripadajućem kampu, navodi vlasnik turističke agencije Adria Velebitica i Rizvan Cityja Goran Šuper.

Goran Šuper, vlasnik turističke agencije Adria Velebitica i Rizvan Cityja:
Goran Šuper, vlasnik turističke agencije Adria Velebitica i Rizvan Cityja:

Goran Šuper, vlasnik turističke agencije Adria Velebitica i Rizvan Cityja

Izdvaja pri tome prvi šumski adrenalinski park u Hrvatskoj, zipline, stijenu za penjanje, divovsku ljuljačku, paintball, safari kvadovima, zatim kajakarenje po rijeci Lici, streličarstvo, streljaštvo, utrku ekoformulama, ljudski stolni nogomet, safari džipovima po Velebitu, sobu za bijeg 'Secret of Nikola Tesla', timsko kuhanje te Rizvanijadu, odnosno olimpijadu raznih smiješnih sportova.

Rizvan City na godinu ugosti više tisuća posjetitelja, od kojih su najčešći gosti tvrtke koje dovode zaposlenike na programe teambuildinga te školske skupine. Dolaze također manje skupine prijatelja, pojedinci, održavaju se momačke i djevojačke zabave te višednevni pustolovni programi za skupine.

Raste privlačnost daskanja po pijesku, streličarstva, hodanja po snijegu na krpljama, vožnje saonicama u koje su upregnuti psi ili geocachinga,
aktivnosti pri kojoj se u prirodi s pomoću GPS-a traži blago koje su ostavili prijašnji igrači, tj. geocacheri

– Gosti vole doživjeti što više aktivnosti u jednome danu. Najviše se spajaju razne aktivnosti, recimo adrenalinske poput adrenalinskog parka, ziplinea, stijene za penjanje ili divovske ljuljačke, te malo lakše, primjerice ljudski stolni nogomet, streličarstvo ili safari kvadovima. Sve više ljudi bježi iz gradova i traži nova iskustva u prirodi, a mi im to omogućujemo. Novost u našoj ponudi tako su moderni električni bicikli koje gosti unajmljuju kako bi istraživali ovaj dio Like. Nastojimo uvijek pratiti trendove i biti uvijek korak ispred konkurencije. Mnogi nas kopiraju jer nemaju svoje ideje, ali time nas zapravo potiču da budemo još bolji. Stoga stalno obogaćujemo ponudu novim aktivnostima, ali i smještajem. S obzirom na to da ljudi od nas često traže luksuzni smještaj u prirodi, od prošle godine nudimo i smještaj u Villi Korina koja se nalazi dvjesto metara od našeg centra i nudi sav luksuz, od saune, jacuzzija do bazena – opisao je Šuper.

Digitalna detoksikacija

Rafting i kajak nedvojbeno su najistaknutije aktivnosti u ponudi Valentina Štedula, vlasnika obrta za avanturistički turizam i turističke agencije Terra Croatica Adventure Travel iz Karlovca. Jedinstveno iskustvo u prirodi, dodao je, s najboljom sigurnosnom opremom, educiranim vodičima i osobnim pristupom svakom gostu stvara obiteljsko okružje u kojem se osjeća dobrodošlo i sigurno. Ljubav prema tom poslu, rekao je, prenosi se na svaku turu što dovodi do toga da se od nekoliko tisuća ljudi koji na godinu prođu kroz Štedulove programe više od 60 posto njih svake godine vrati. Kako bi se dodatno obogatilo iskustvo gostiju, cilj mu je da se u cijelosti iskoristi prirodni i kulturni okoliš, pa su u ponudi ekskluzivni programi za male skupine koji obuhvaćaju četiri rijeke Karlovačke županije s aktivnostima u prirodi te upoznavanje mjesne kulture i gastronomije.

Valentin Štedul, vlasnik Terra Croatica Adventure Travela
Valentin Štedul, vlasnik Terra Croatica Adventure Travela:

Valentin Štedul, vlasnik Terra Croatica Adventure Travela:

 

– Na gornjem toku Mrežnice posebno se traže adrenalinske ture s više slapova, a donji tok privlači obitelji i rekreativce željne kupanja, uživanja i druženja u mirnijem okružju. Upravo potražnja za višednevnim, iskustveno bogatijim turama potaknula nas je da osmislimo pakete skrojene prema mjeri korisnika koji uključuju više dana aktivnosti, smještaj, mjesnu hranu i upoznavanje pravog duha odredišta. Gosti danas ne traže samo aktivnost, žele povezivanje, doživljaj i autentičnost. Novi trendovi uključuju i tzv. ture digitalne detoksikacije, putovanja kombijima i porast broja kampera, što otvara dodatne prilike za suradnju i prilagođene ponude. Kako bismo i dalje pratili trendove, pozivamo influencere i stvaratelje sadržaja da u jednome danu iskuse sve što nudimo, od pustolovine preko mjesne kuhinje do smještaja. Taj integrirani pristup povećava vidljivost i približava nas mlađim korisnicima. Također razvijamo ponude prilagođene putnicima u kombijima i kamperima, koji sve više istražuju unutrašnjost Hrvatske. Stvaramo posebna mjesta s dodatnim uslugama i informacijama kako bismo im omogućili sigurniji i kvalitetniji boravak – iznio je Štedul.

Temelj pustolovina

Vjeruje da profesionalnost treba biti temelj pustolovnog turizma, ne samo u dijelu sigurnosti i sprječavanja rizika već i u smislu vrhunske organizacije, komunikacije i kvalitetne usluge. To je za njega ključno u stvaranju dodatne vrijednosti odredišta i njegova prepoznatljivog identiteta. Misli da Hrvatska, posebno njezin kontinentalni dio, ima golem potencijal za održivi i aktivni turizam, pa Štedul želi biti primjer kako se ta prilika može kvalitetno i odgovorno razvijati.

Uz aktivnosti na otvorenome poželjne su i one u okviru svoja četiri zida ili u teretanama i vježbaonicama. Kako bi se rekreiralo i živjelo što više sportski, doista nije potrebno otići daleko od svog doma, čak ni izaći iz njega. Mnogo se aktivnosti može uz odgovarajuću opremu izvoditi i u domu, a ako se svakodnevno vježbanje poveže i s povremenim rekreacijskim izletima u prirodu, dobiven je najbolji spoj dobro utrošenoga slobodnog vremena.      

Dio životnog stila

Tako, primjerice, Polleo Sport osigurava uglavnom opremu za fitness od koje su najtraženije girje, bućice, trake, proizvodi za treninge s vlastitom težinom te boksačke rukavice, točnije proizvodi koji se mogu upotrebljavati za kućni trening ili kao oprema za pojedini oblik treninga (npr. boks ili MMA – mješovite borilačke vještine). Najčešći su kupci, naglasili su, muškarci između 20 i 47 godina kojima je sport dio životnoga stila. To su kupci koji razumiju trendove na tržištu i cijene kvalitetu, no ima i onih koji tek počinju neki oblik aktivnosti pa dolaze po prvu opremu.

– Trendovi su sveprisutni i nastojimo ići ukorak s njima. Takav primjer svjetski je poznati brend Venum, usko povezan s borilačkim sportovima i iznimno popularan, a upravo mi imamo ekskluzivnu ponudu. U segmentu sportske opreme dosta se trendova povezuje s borilačkim vještinama; uz Venum tu je UFC. Osim navedenoga, vrlo su popularni proizvodi za oporavak poput masažnih pištolja i drugih uređaja s vibracijskom terapijom, kao i ledeni bazeni Lumi Therapy za oporavak i krioterapiju, koju je popularizirao nizozemski ekstremni atletičar Wim Hoff. Povećanu potražnju svakako primjećujemo u dijelu vrhunske kvalitete i svjetski prepoznatljivih brendova. Posebno ističemo Concept2, s kojim surađujemo direktno, kao i Assault Air Bike, koji je sve traženiji među kupcima – rekli su u Polleo Sportu.

Pokušavaju se gostima ponuditi uzbudljive i istodobno opuštajuće aktivnosti uz prikladnu opremu – za unutarnji, vanjski ili digitalni prostor. R&R, tj. rekreacijski i relaksacijski sektor, bude se za sve domaće generacije, a i goste

Redovito analiziraju novosti u industriji, napomenuli su, te sudjeluju na relevantnim sajmovima i u kontaktu su s partnerima koji razvijaju inovativna rješenja. Vele da ponudu šire ciljano i uvode proizvode koji donose dodanu vrijednost, bilo funkcionalnošću, dizajnom bilo vrhunskim ugledom brenda. Na taj način, smatraju, ostaju konkurentni i osiguravaju kvalitetu koju kupci očekuju. Odabiru uvijek ono, ističu, što se uklapa uz priču brenda i misiju podupiranja zdravih odluka kupaca, jer nije svaki trend vrijedan ulistavanja. Stoga su uvijek oprezni i ocjenjuju kolika je njegova potencijalna održivost na tržištu. 

 

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju