Biznis i politika
StoryEditor

Peter Drucker Forum: Ne trebaju vam centri za inovacije, već ljudi s pravim načinom razmišljanja

19. Studeni 2022.
foto Global Peter Drucker Forum Linkedin

Tijekom razdoblja kriza s kojima se susrećemo već dvije godine, od pandemije koronavirusa, rata, inflacije, pa i recesije, poboljšanja performansi tvrtki više nego ikad prije ovise o kreativnijem rješavanju problema njezinih zaposlenika. Stoga je vrijeme da organizacije ozbiljno počnu podučavati svoje ljude inovacijama, zaključak je okruglog stola o inovacijama održanog tijekom 14. Global Peter Drucker Foruma u Beču, u čast istoimenom austrijskom piscu i savjetniku za menadžment.

Podaci pokazuju da 80 posto kompanija nije spremno na inovaciju, no zašto je tomu tako? Annika Steiber, direktorica Rendanheyi Silicon Valley Centra, iskreno vjeruje da kod inoviranja sebe i svojih tvrtki strategije nisu dovoljne – potrebno je imati pravi način razmišljanja. Tvrtke koje iz temelja mijenjaju svijet kakvog poznajemo imaju inovaciju zapisanu u svom ‘DNK‘, smatra Steiber, a stvaranje do tada nepostojećeg tržišta njihova je glavna uloga.

– Problem u inovacijama je taj što nikada ne postoji analiza utjecaja. Mislim da bismo trebali zahtijevati mnogo više od analize utjecaja, kao dijela korporativne i društvene odgovornosti, a vlada bi to trebala regulirati – rekla je Steiber.

image

Annika Steiber

foto Global Peter Drucker Forum Linkedin

– Inovacija je dodavanje vrijednosti vašim klijentima. Da biste dobili novu vrijednost, svaki dio vaše tvrtke mora se ujediniti. Ne trebaju vam centri za inovacije, potrebni su vam samo ljudi s ispravnim načinom razmišljanja koji su potaknuti na inovacije – zaključio je Lalit Karwa, čelnik tvrtke TCS PACE Europe.

image

Lalit Karwa

foto Global Peter Drucker Forum Linkedin

Interno poduzetništvo

Čak 70 posto svih transformacija tvrtki propadne, stoga se postavlja pitanje kako potaknuti promjene i inovacije koje će uspijeti, a ne dokrajčiti poslovanje organizacija. Simone Ahuja, stručnjakinja za tzv. intrapreneurship, odnosno interno poduzetništvo u kompanijama, smatra da kod inovacija moramo početi s malim i opipljivim promjenama u organizacijama. S obzirom na to da su ‘interni poduzetnici‘ upoznati s poslovanjem organizacija i već znaju kako sve funkcionira, oni su odličan odabir za pokretanje inovacija.

– Interni poduzetnici imaju jednu posebnu supermoć, što često promakne većem menadžmentu. Ako ne rješavamo pravi problem, kako ćemo pokrenuti inovacije? Intrapoduzetnici su ti koji znaju riješiti pravi problem. Kako bismo znali riješiti pravi problem, moramo dati priliku intrapoduzetnicima – zaključila je Ahuja.

image

Simone Ahuja

foto Global Peter Drucker Forum Linkedin

S njom se složio i Philipp Herrmann, izvršni direktor tvrtke Bryck, no napomenuo je da oslanjanje samo na interne inovacije može biti vrlo riskantno. Zato predlaže širi pogled na kompletni ekosustav.

– Tvrtke bi trebale shvatiti da moraju izgraditi supermoć ekosustava – sposobnost identificiranja budućih pobjednika, onih koji tek počinju, afektivnog povezivanja. Lideri moraju biti igrači ekosustava izvan svojih organizacija, a oni koji to traže bit će pobjednici – rekao je Herrmann.

image

Philipp Herrmann

foto Global Peter Drucker Forum Linkedin
20. travanj 2024 05:10