Biznis i politika
StoryEditor

Peter Moolan-Feroze: Svatko je kreativan i maštovit, no kod mnogih su te vještine uspavane

15. Prosinac 2024.
Peter Moolan Ferozefoto Mirna Bartolić
Često od menadžera čujem priče da su toliko zauzeti svakodnevnim poslom da nemaju vremena za istraživanje kreativnosti. Potičem ih da odvoje jedan sat u tjednu, licem u lice ili online, u kojem se mogu usredotočiti na svoju kreativnost bez poslovnih agendi. To može rezultirati neočekivanim ostvarenjima koja se ne bi pojavila u preopterećenom uredskom okružju

Peter Moolan-Feroze diplomirao je likovnu umjetnost na prestižnoj Kraljevskoj akademiji umjetnosti u Londonu, ali svoj je umjetnički talent i strast prema crtanju odlučio proširiti i na područje biznisa. Na svojim umjetničkim radionicama namijenjenim poduzetnicima i timovima iz ljudi nastoji izvući često zaboravljenu kreativnost kako bi im pomogao da probude dijete u sebi te na drukčiji, vizualan način dođu do rješenja poslovnih problema i inovacija. Do sada je kao kreativni konzultant na London Business Schoolu radio s mnogim poslovnim školama i tvrtkama u Ujedinjenom Kraljevstvu, Europi, Americi i Kini, a osim dugogodišnje suradnje i sa svojom alma mater, Kraljevskom akademijom umjetnosti, njegovi su klijenti neka od vodećih imena u bankarstvu, maloprodaji i marketingu.

Nedavno je takvu radionicu održao u Zagrebu, u organizaciji udruge poslovnih žena Lead.You. U povodu toga otkrio nam je kako poduzetnici mogu imati koristi od slikarskih tehnika, naizgled nespojivih s ozbiljnim poslovnim svijetom.

O kreativnosti i njezinoj važnosti za poslovni uspjeh rijetko se govori u poslovnom svijetu. Zašto je ona ipak važna?

– U novijoj povijesti kreativnost se nije smatrala tako važnom kao operativna strana poslovanja. Međutim, tijekom 25 godina koliko radim u tom području susreo sam se s mnogim višim menadžerima koji su shvatili koliko je ključna. Kao što je izjavio Bill Gates: ‘Jedina Microsoftova tvornička imovina jest ljudska mašta.‘ Poslovno okružje postalo je mnogo nepredvidljivije, višeznačnije, složenije i disruptivnije. Brzina promjena znači da ne možemo nužno predvidjeti što slijedi. Procesi koji sada funkcioniraju možda neće biti relevantni za nekoliko godina. To znači da menadžeri moraju prihvatiti nesvjesno, neočekivano i biti spremni prilagoditi se promjenama u mnogo kraćim vremenskim okvirima.

Nedavno sam na London Business Schoolu radio s tvrtkama kao što je Stellantis, gdje se od viših menadžera sada traži da budu kreativni i poduzetni. Kreativnost je potrebna u procesima koje tvrtka provodi, kako je menadžeri vode, kako rade s dobavljačima. To nisu nužno teme kojima poslovni ljudi prirodno gravitiraju, a umjetnici pak ne mogu disati bez njih. Zahvaljujući jednostavnim i praktičnim vježbama crtanja menadžeri također mogu prihvatiti te teme kao kreativne procese koji mogu proširiti sveukupne poslovne sposobnosti. Kao što je komentirao Jules Goddard, suradnik na London Business Schoolu: ‘Lideri moraju razmišljati malo više kao umjetnici.‘ Spajanje tradicionalne i operativne strane poslovanja s kreativnom i maštovitom stranom omogućuje menadžerima da budu bolje pripremljeni kako bi pouzdano odgovorili na nepoznato i budućnost koja se brzo mijenja.

Možete li nam dati neke primjere kako kreativnost i mašta mogu poboljšati poslovanje?

– Povećana kreativnost može donijeti različita poboljšanja u poslu. Jedno od najvažnijih pomaganje je višim menadžerima da uspostave kreativnu kulturu u tvrtki. Često čujem priče od menadžera da su toliko zauzeti svakodnevnim poslom da nemaju vremena za istraživanje kreativnosti. Potičem ih da odvoje jedan sat na tjedan, licem u lice ili online, u kojem se mogu usredotočiti na svoju kreativnost bez poslovnih agendi. To može iznjedriti neočekivana ostvarenja koja se ne bi pojavila u preopterećenom uredskom okružju. Svatko je kreativan i maštovit, ali kod mnogih su te vještine uspavane i tek ih treba probuditi.

Kakve rezultate vaše radionice donose timovima i organizacijama?

– Radionice donose drukčije načine rada, inovativnost i povećanje prihoda za tvrtke. Primjer je projekt na kojem sam radio na London Business Schoolu u suradnji s direktorom programa Gilesom Fordom. Zadatak je bio višem timu velike tvrtke za mobilnost osigurati kreativan i eksperimentalan prostor za razvijanje mašte. Postavio sam pitanje: ‘Što bi se dogodilo da kažemo da idemo u studio, a ne na posao?‘ Razgovarali smo o tome kako bi se mogla promijeniti ponašanja, kao i odnosi i ideje. Jedan menadžer preuzeo je ideju i proveo 64 eksperimenta na globalnoj razini koja su uključivala njihove kupce. Čelnicima poduzeća i kupcima svidio se pristup koji je potaknuo različite vrste razgovora o tome kako rade. Tvrtka je zabilježila velik porast poslovnih prihoda od ključnih kupaca koji su sudjelovali u eksperimentu.

Koje su glavne (mentalne) zapreke s kojima se susreću timovi kada pokušavaju primijeniti nove, kreativne pristupe u svom radu, kako gleda na današnji brzi razvoj umjetne inteligencije te smatra li da je ona prijetnja ili prilika za umjetnike doznajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
18. prosinac 2024 17:07