Biznis i politika
StoryEditor

[Poslovna scena] Izolacija Knauf Insulationa uštedi 500 puta više energije nego što je bilo potrebno za proizvodnju

21. Travanj 2022.
Stjepan Mršić, Knauf Insulationfoto Lider Media

Na svoje putovanje, tvrtka Knauf Insulation iz Novog Marofa krenula je sada već davne 1980. godine. Sada, u zrelim 40-ima može se reći da je putovanje bilo iznad svega uzbudljivo, izazovno i prožeto velikim zadovoljstvom ostvarenim rezultatima. Poduzetnost, ekološka osviještenost, briga za čovjeka i pronalaženje inovativnih izolacijskih rješenja koja štede energiju i čuvaju okoliš, DNA su ove kompanije.

Od skromnog proizvodnog pogona na početku, izrasli su u ozbiljnu tvornicu specijaliziranu za proizvodnju tehničkih izolacija koje se prodaju na svim tržištima EU, ali i izvan nje te su jedan od većih izvoznika u državi. Među važnijim su gospodarskim čimbenicima u županiji, ne samo po ekonomskim parametrima nego i po društvenoj ulozi i potpori lokalnoj zajednici.

Temelj dobrog poslovanja počiva u ljudima koji su svih ovih godina stvarali i živjeli vrijednosti ove tvrtke. Knauf Insulation Hrvatska u Novom Marofu zapošljava više od 230 ljudi, imamo to na umu dok tražimo parkirno mjesto ispred njihovih pogona, a kamioni dolaze i odlaze iz te tvornice kao na traci. Dnevno između pedeset i šezdeset kamiona natovarenih materijalima za izolaciju proizvedenim upravo na ovom mjestu odlazi u Europu i svijet.

Svaki od ovih kamiona pravo su malo bogatstvo, ne zbog stvarne cijene izolacije koju prevozi, već zbog onog za što se ta izolacija koristi - za toplinsku, zvučnu i protupožarnu zaštitu kuća, zgrada i industrijskih postrojenja. Uštedu energije koju generira dobro izolirana zgrada ili neko industrijsko postrojenje, ogroman je doprinos energetskoj neovisnosti i održivosti, osobito danas kad svi govore o ruskom plinu, velikim strahovima da nećemo imati dovoljno energije i neizbježnoj činjenici kako moramo učiniti sve da tu energiju čuvamo i štedimo.

- Tvornica u Novom Marofu proizvodi kamenu mineralnu vunu, prvenstveno namijenjenu za izolaciju industrijskih i termo-tehničkih sustava poput elektrana, cjevovoda, kotlova i sl., ali i izolaciju danas toliko potrebnu kod gradnje i energetske obnove privatnih kuća, višestambenih zgrada te javnih zgrada poput škola, bolnica i vrtića. Gotovo da nema značajnijeg projekta gradnje i obnove u Hrvatskoj, a da nije referenca Knauf Insulationa. Ogroman je i broj obiteljskih kuća koje su svoju fasadu, potkrovlje, podove ili pregradne zidove izolirale mineralnom vunom proizvedenom kod nas - rekao je Stjepan Mršić, direktor tvrtke.

Knauf Insulation je dio svjetske Knauf grupe prisutne u cijelom svijetu s nekoliko stotina proizvodnih pogona i na desetke tisuća zaposlenih. Uz izvrsnu domaću prodaju, snažno su izvozno orijentirani, što govori i podatak da je od blizu 500 milijuna kuna prihoda u prošloj godini skoro 400 milijuna kuna ostvareno izvozom. Zbog visoke vrijednosti svojih proizvoda, izvoze u većinu Europskih zemalja pa su im glavna tržišta visokorazvijene zemlje poput Njemačke, Francuske, Švedske, Nizozemske i Italije. U Hrvatskoj posluju preko B2B modela te imaju poslovnu suradnju s preko 400 kupaca, partnera i dobavljača. Jedan su od većih korisnika prijevoznih usluga.

Također, kako im je jedna od poluga poslovanja održivost i razvoj lokalne zajednice, ističu da donacijama i sponzorstvima kontinuirano podržavaju rad brojnih udruga iz Novog Marofa i okolice. Pored toga, bitna im je i vlastita održivost koja se definira kroz razvoj poslovanja, pa su samo u prošloj godini investirali preko 70 milijuna kuna u širenje i modernizaciju proizvodnje, što je omogućilo nova zapošljavanja i dodatno podiglo održivost lokalne zajednice.

- Razvoj kompanije prate kontinuirana ulaganja zadnjih pet godina te nova zapošljavanja. Nemamo veliku fluktuaciju zaposlenih, ali kao što sam spomenuo, potrebno je uložiti dosta dodatnog napora da bi se privukli i doveli novi zaposlenici. Mi svoje zaposlenike stavljamo na prvo mjesto, tako da se pored prosječne plaće koja je u 2021. godini iznosila više od 9.000 kuna neto, radnicima isplaćuje i puni neoporezivi iznos naknade za godišnji odmor i božićnicu od 8.000 kuna neto, ukupno 5.000 kuna neto za topli obrok, bruto godišnju nagradu koja je definirana kolektivnim ugovorom, a čija visina ovisi o godišnjem rezultatu kompanije, puni iznos putnih troškova, dar za Uskrs, Svetog Nikolu i još puno toga.

Na primjer, pored regularnih nagrada, radnici mogu dobiti i nagradu za inicijativu koja je imala dobar utjecaj na sigurnost, kvalitetu ili troškove te nakon isteka 6 mjeseci od implementacije dobiti novčanu nagradu. Isto tako kada je tijekom 2019. krenuo veliki val iseljavanja u Njemačku, uveli smo i Program preporuke novih zaposlenika gdje naš radnik koji preporuči svog kolegu koji ostane raditi u kompaniji, nakon 6 mjeseci dobiva novčanu nagradu.  

Kako primanja nisu jedini čimbenik zadovoljstva radnika, uza sve navedene naknade, kompanija brine o ostalim dobrobitima svojih zaposlenika. U skladu s tim, već nekoliko godina svojim zaposlenicima omogućujemo redoviti godišnji sistematski pregled, MultiSport kartice, kolektivne članarine u udrugama i slično. Pored toga, kontinuirano ulažemo u razvoj zaposlenika te kroz za naše programe razvijamo potencijale i potičemo izvrsnost. Smatramo da je ulaganje u radnike ključ uspjeha, jer zadovoljni i osviješteni radnici su najbolji ambasadori i promotori kompanije, zato kod nas i radnici u smjenama imaju svoj team-bulding kako bi se opustili i bolje povezali - dodaje Mršić.

U ugodnom razgovoru direktor nam je objasnio trenutno poslovanje, pogotovo u zadnje dvije tzv. COVID godine. Ističe da su vremena bila i ostala izazovna. Tako su im lani prihodi bili veći za 40 milijuna kuna nego 2020., ali im je dobit uslijed porasta cijena sirovina i energenata pala na 33 milijuna kuna. Najveći problem im je bio stalni rast cijena energenata i sirovina koje su u nekim kategorijama višestruko porasle. Prema grupnoj strategiji održivosti, sve su buduće investicije Knauf Insulationa usmjerene modernizaciji proizvodnje te maksimalnom smanjenju emisija CO2, tako da se u budućnosti planiraju daljnje investicije koje su usmjerene na minimalno korištenje fosilnih goriva i smanjenje emisija CO2 u proizvodnji.

- Izolacijski materijali imaju velik utjecaj na štednju energije i smanjenje emisija CO2. Treba znati da svaka tona proizvedene izolacije u našoj tvornici uštedi 500 puta više energije nego što je potrebno za njezinu proizvodnju, kako u kućanstvima, tako i u industriji, brodogradnji, klimatizaciji i svemu gdje se ugrađuju naši proizvodi – navodi Mršić te naglašava da se npr. kod jednog kilometra neizoliranog parovoda kroz koji prolazi 10 tona pare/sat, ugradnjom izolacije može uštedjeti 900m3 plina ili 10.000 kWh električne energije godišnje, a kod čega je povrat investicije u izolaciju već nakon jedne godine! Ogroman potencijal uštede je i u zgradarstvu: izolacijom fasade i krova kuće ili zgrade štedite i do 60% energije potrebne za grijanje i hlađenje u odnosu na neizoliran objekt.

Dodatno u ponudi naših održivih izolacijskih rješenja tržištu nudimo ‘Urbanscape‘ zelena rješenja za krovove, zidove i okoliš. Baza ovih zelenih sustava je kamena vuna u roli koja je bez veziva i netretirana koji je podloga za rast biljaka. Ovaj sustav ima svojstvo visokog zadržavanja vode, što daje prednost zelenim krovovima kroz manju potrebu za  zalijevanjem i smanjeno otjecanje oborinskih voda i time rasterećenja postojećih vodovoda.

Također, Mršić ističe da su pioniri u uvođenju održivih tehnologija u kamenoj vuni jer su prva tvornica kamene mineralne vune u svijetu koja u proizvodnji gotovo isključivo koristi prirodno vezivo ECOSE®, bez dodanog fenol-formaldehida.

- Možemo reći da koristimo slične materijale koje se koriste u prehrambenoj industriji. Zahvaljujući ekološkom vezivu smanjen je utjecaj na okoliš, a kupcima osigurana prirodna izolacija od mineralne vune, dok je radnicima omogućeno bolje radno okruženje - nastavlja Mršić. Mali je problem što se povremeno određene komponente koje mirišu na karamelu osjete u okolici tvornice, a što nekim susjedima nije ugodno. Mi to nismo osjetili, ali kako nam je rečeno, u cilju bolje uklopljenosti u zajednicu, ove će godine pogon dobiti još jedan viši dimnjak kako bi se miris karamele raspršio u atmosferi, a ne oko kuća.

Dok tvrtka nastavlja s proizvodnjom i misijom da svojim izolacijskim rješenjima probudi svijest o dobrobitima toplinske, zvučne i protupožarne izolacije u zgradarstvu i industriji, mi propuštamo još jedan kamion, ulazimo u auto i upućujemo se prema Ludbregu.

► Kompletnu reportažu o poslovnoj sceni Varaždinske županije možete pročitati u novom digitalnom ili tiskanom izdanju Lidera

Sutra: Kako se Ducati komponenti zakoturao u elektromobilnost

22. studeni 2024 01:50