Rimac prikazao 60 prototipova robotaxija u Zagrebu
Mate Rimac je robotaksi predstavio i Andreju Plenkoviću
Mate Rimac je objasnio da su u robotaxije privatni investitori uložili 104 milijuna eura, dok je od Europske unije 89,7 miljuna eura
Osnivač Rimac Automobila Mate Rimac na Facebooku je podijelio video u kojem je prikazao svih 60 prototipova robotaxija, što otklanja sumnje da nije u roku, do prosinca 2025. izradio i prikazao potreban broj ovih prototipova, kako bi bili ispoštovani uvjeti pod kojima je dobio sredstva iz europskih fondova.
- Svi su tu i par njih više. I tu su prototipove u raznim fazama i za razne namjene. Jer bez obzira razvija li se robotaxi ili običan auto, njih treba jako puno testirati i puno prototipova treba za taj proces – rekao je Rimac u podijeljenom videozapisu.
Robotaxi i autonomna vožnja, dodao je osnivač Rimac Automobila, sigurnija je od ljudske vožnje, a svakim trenutkom razvoja sve je bolja. Priznao je da se mogućnost nesreća ne može isključiti, zbog čega je potrebno i robotaxije, kao i sva druga vozila uostalom, provesti kroz crash testove i odgovarajuće ocijeniti.
Velik dio ulaganja iz privatnih fondova
- Želimo da, ako i dođe do nesreće, za što smatramo da je vrlo mala vjerojatnost, da možemo biti potpuno sigurni i opušteni u njihovom korištenju. Ali osim što sam htio pokazati ovih 60 prototipova koje su sad spremni, htio sam raščistiti još jednu stvar. Često možemo čitati u medijima da smo mi od poreznih obveznika ili ne znam koga, dobili 300, 500, ili čak sam čito 900 milijuna eura, pa da budemo vrlo precizni i jasni, mi smo povukli od Europske unije 89,7 miljuna eura za robotaxije – rekao je Rimac.
Kako je objasnio, privatni investitori uložili su u robotaxije 104 milijuna eura, a uz to su u cijelu Rimac grupu investirali još milijardu eura privatnih investicija. Prema Rimčevoj računici, ukupno je manje od 10 od ukupne investicije u Rimac grupu pristiglo iz javnih sredstava.
- Za deployment robotaxija u Zagrebu, i drugdje u Europi i van Europe, trebat ćemo još stotine miljuna eura koje ćemo privući od privatnih investitora kao što smo i za sve do sad što smo radili, kao što smo i za razvoj Nevere i Bugatija i izgradnju Rimac Kampusa sve financijirali sa sredstvima naših privatnih internacionalnih investitora. Tako ćemo nastaviti i sa Verne robotaxijem. Sva sredstva koje ćemo trebati u budućnosti prikupit ćemo od privatnih investitora – najavio je Rimac.
Zagreb početna lokacija za robote-taksije
Osnivač Rimac grupe, sam je to ustvrdio, smatra da je već u par navrata dokazao da se u Hrvatskoj može napraviti nešto što na prvu loptu izgleda suludo, primjerice, da će se u Hrvatskoj razvijati i proizvoditi najsnažniji i najbrži električni automobili ili novi modeli Bugattija
- Stvorili smo preko 2000 radnih mjesta u industriji koja Hrvatska prije nije imala, najviše zahvaljujući entuzijazmu naših zaposlenika ali i investicije od preko milijarde eura od naših internacionalnih investitora. Nadamo se ponoviti to i sa robotaxijem, sa Verneom. Robotaxi će se desiti bez nas ili sa nama, ali mi u ovom slučaju želimo da aktivno sudjelujemo i budemo važan čimbernik, ako ne u svijetu, bar u Europi. Zagreb je prvi korak, a onda iz Zagreba u cijeli svijet – zaključio je Mate Rimac u svojoj objavi.
S obzirom na dosadašnju prolongaciju rokova, u javnosti se otvoreno sumnjalo da Rimčev projekt robotaxija neće ispostaviti dovoljan broj prototipova da opravda povlačenje europskih sredstava. Rokovi za prezentaciju prototipova u dovoljnom broju bili su prolongirani do kraja ove godine, a proces njihove verifikacije podrazumijeva da su u skladu s uvjetima pod kojima je dobio europska sredstva.
