Biznis i politika
StoryEditor

S dodatnim ulaganjem od 827 milijuna dolara DAZN postaje globalni dom za sport

02. Veljača 2025.
DAZN streaming platformafoto Shutterstock
Od svog osnutka 2016. godine u streaming sportsku platformu DAZN uloženo je više od 6,7 milijardi dolara

Milijarder Sir Leonard Valentinovich Blavatnik uložio je dodatnih 827 milijuna dolara u svoju globalnu streaming platformu za sport DAZN, dok u isto vrijeme traži daljnje investicije, uglavnom s Bliskog istoka, kako bi podržali njegove planove da postane, kao što je sam rekao ‘Spotify za sport‘

DAZN je osnovan 2016. godine s ciljem transformacije načina na koji ljubitelji sporta konzumiraju sportski sadržaj. Platforma je zamišljena kao prvi globalni sportski streaming servis koji nudi pristup vrhunskim sportovima na zahtjev, uz povoljniju cijenu u usporedbi s tradicionalnim kabelskim i satelitskim uslugama. Tvrtka je pokrenuta uz podršku Access Industriesa, investicijskog konglomerata Blavatnika. Osnovna ideja bila je demokratizacija sportskog sadržaja na način da se korisnicima diljem svijeta omogući da gledaju svoje omiljene sportove bez dugoročnih ugovora ili dodatnih naknada. 

6,7 milijardi dolara ulaganja

Ova najnovija investicija povećava ukupna Blavatnikova ulaganja u DAZN na više od 6,7 milijardi dolara od njegova osnivanja 2016. godine. Tako velika ulaganja omogućila su DAZN-u agresivno ulaganje u sportska prava, osiguravši prijenose za nogometne lige poput Serie A, La Lige i Bundeslige te prava za boks, NFL, NBA, bejzbol i MMA. Platforma je započela s radom u Austriji, Njemačkoj, Japanu i Švicarskoj, prije nego što je proširila svoj doseg na preko 200 tržišta. Posebno se istaknula po prijenosima boksačkih mečeva, uključujući borbe Caneloa Alvareza, čime je privukla veliku bazu korisnika.

- Mi smo tek počeli - izjavio je Shay Segev, izvršni direktor DAZN-a, za Financial Times, dodajući kako ova akvizicija potvrđuje ambiciju tvrtke da postane ‘globalni dom za sport‘.

Financijski izazovi unatoč rastu prihoda

Međutim, financijski rezultati pokazuju da višemilijunska ulaganja u budućnost sportskog emitiranja još nisu donijela financijski uspjeh.

Prihodi DAZN-a porasli su na 2,7 milijardi dolara u 2023., u usporedbi s 2,2 milijarde dolara u 2022. No, gubitak tvrtke povećan je na 1,4 milijarde dolara, s 1,2 milijarde dolara iz prethodne godine. Segev ističe da, iako ti rezultati nisu odraz profitabilnosti, većina od deset najvećih tržišta na kojima DAZN posluje sada ostvaruje dobit.

Segev također očekuje da će prihodi premašiti 6 milijardi dolara u 2025., dijelom zahvaljujući dodatnim prihodima od akvizicije australske pay TV tvrtke Foxtel te prava na Fifa’in prošireni turnir Klupskog svjetskog prvenstva u nogometu.

- Vidimo jasan put prema stvaranju goleme vrijednosti za dioničare. Bit ćemo globalni dom za sport i ako ste ljubitelj sporta bilo gdje u svijetu, znat ćete za DAZN -  izjavio je Segev.

Proširenje ponude

Kako bi ostvario ovaj cilj, DAZN će nastaviti razvijati svoju aplikaciju, koja će sportskim obožavateljima omogućiti ne samo gledanje prijenosa vrhunskih sportova, nego i čitanje vijesti i analiza, klađenje online, druženje s drugim navijačima te kupovinu ulaznica i sportske opreme. Mogli bi reći da DAZN aplikacija postaje ‘super aplikacija‘ za sportske događaje.

Što se samih korisnika tiče, DAZN je u 2023. godini imao oko 300 milijuna mjesečnih korisnika diljem svijeta, ali samo oko 20 milijuna pretplatnika koji plaćaju pa je tvrtka i dalje jako oslonjena na financiranje glavnog dioničara, Access Industriesa, navodi se u financijskim izvještajima.

Tijekom financijskog razdoblja 2023., tvrtka je dobila 240 milijuna dolara kroz nova obična i povlaštena dionička ulaganja, uz dodatnih 587 milijuna dolara za ‘podršku rastu‘ u zamjenu za dodatne povlaštene dionice nakon zaključenja godine. Ukupno je Access Industries dosad osigurao 6,7 milijardi dolara za DAZN dok su troškovi prava na prijenose u 2023. iznosili su 3,1 milijardu dolara, što je povećanje od oko trećine u usporedbi s prethodnom godinom. Financijska izvješća također pokazuju da grupa ima buduće obveze prema pravima prijenosa od 9,3 milijarde dolara.

Velike ambicije

DAZN-ov cilj je postati medijska grupa vrijedna 200 milijardi dolara koja bi sportskim pretplatnicima nudila ekvivalent Spotifya za glazbu. Platforma je već sada jedna od najvećih svjetskih streaming usluga za sport, s pravima na prijenose francuskog nogometa i drugih europskih tržišta poput Njemačke, Italije i Španjolske. Ostala prava uključuju japanski nogomet i bejzbol te MMA borbe.

Godine 2023. DAZN je preuzeo Eleven Sports, što mu je osiguralo prava na sportove u Belgiji, Portugalu i Tajvanu, a sklopio je i dogovor za prikazivanje NFL Game Passa na međunarodnoj razini.

Prošle godine DAZN je dogovorio prava na prijenose Klupskog svjetskog prvenstva u nogometu u vrijednosti od milijardu dolara. Segev je naglasio kako će ovaj turnir, koji će se održati u lipnju i srpnju, biti velika prilika za DAZN, posebno u SAD-u, gdje očekuju povećanje popularnosti.

U prosincu je DAZN ostvario svoju najveću akviziciju dosad, kupivši Foxtel od News Corpa Ruperta Murdocha i Telstre u iznosu od 3,4 milijarde australskih dolara (2,1 milijardu dolara). Time je osigurao kontrolu nad domaćim i međunarodnim sportskim pravima, uključujući kriket, Australsku nogometnu ligu i Nacionalnu ragbi ligu. Kao rezultat tog posla, bivši vlasnici Foxtela postali su drugi najveći dioničari DAZN-a s udjelom od 9 posto, što vrijednost grupe procjenjuje na gotovo 10 milijardi dolara.

DAZN je također vodio razgovore o prodaji udjela saudijskom investicijskom fondu za sport a grupa planira privući dodatna i institucionalna sredstva prije nego što realizira srednjoročni plan izlaska na burzu.

Segev nije želio komentirati pregovore sa Saudijcima, ali je rekao da postoji širi interes za tvrtku. DAZN već ima blisku suradnju s Saudijskom Arabijom, uključujući prijenose boksačkih mečeva iz Rijada, a planira pokrenuti lokaliziranu aplikaciju na arapskom jeziku a nedavno je platforma prenosila revanš između Tysona Furyja i Oleksandra Usyka u sklopu sezone Rijada.

Adut – inovacija

Jedan od glavnih aduta DAZN-a je njegova tehnološka inovacija. Naime, platforma koristi vlastitu tehnologiju za streaming, čime smanjuje troškove i omogućuje prilagodbu različitim tržištima. Također, DAZN je dizajniran kao potpuno digitalna usluga, bez potrebe za satelitskim ili kabelskim vezama, što je omogućilo brži ulazak na nova tržišta. Svojom pojavom, DAZN je promijenio način na koji se sportski sadržaj distribuira, izazivajući ‘tradicionalce‘ poput Sky-a i ESPN-a, a njegova prisutnost nagnala je i konkurente na smanjenje cijena za krajnje korisnike. Također je omogućila sportovima nižeg profila, poput ženskog nogometa i manje popularnih borilačkih sportova, da dobiju globalnu publiku, što je u svakom slučaju za pohvalu.

02. veljača 2025 15:02