Proboj u velike lance

Teško je doći na policu, još teže na njoj ostati

Manjim proizvođačima nije nimalo lako doći na police velikih trgovačkih lanaca, ali ostati na njima znači stalan angažman

Mary Novosel mala je poduzetnica, vlasnica tvrtke za prirodnu kozmetiku Mary's Sweets u kojoj je s godinama osmislila gotovo šezdeset različitih proizvoda. Nekoliko je njih, uz mnogo truda, vremena i učenja na vlastitim pogreškama, uspjela plasirati na police maloprodajnih lanaca, što mali poduzetnici kolokvijalno nazivaju 'ući u masovku'. Njezin najveći uspjeh u tom smislu jest uvrštenje ekskluzivnih šampona za kućne ljubimce Shapello na police Pet centra.

– Vidjeti svoj proizvod na policama velikog prodajnog lanca ostvarenje je sna svakog malog proizvođača koji počinje sâm, s ograničenim proračunom, nedorečenom vizijom brenda i morem birokracije. U takvom početku sve ovisi o jednoj osobi koja istodobno razvija proizvode, vodi papire, komunicira s dobavljačima i pakira narudžbe. Sve to podsjeća na hod po žici bez zaštitne mreže: svaki pogrešan korak može značiti povratak na početak – govori Novosel.

Prva pogreška koju mnogi mali proizvođači naprave u pokušaju da prvi put 'uđu u masovku' jest da traže 'dobru vezu' u maloprodajnim lancima ili, još gore, da pripreme određeni iznos za podmićivanje zato što su čuli da se na police može doći ako nekomu za to platite, pri čemu ionako najčešće pikiraju na pogrešnu osobu. Za dolazak na policu, naime, postoje neka opća pravila, ali i ona interna pojedinoga maloprodajnog lanca.

Ovaj članak je dostupan prijavljenim korisnicima.
Registrirajte se bez troška i otvorite vrata Liderova sadržaja – prvih pet zaključanih članaka svakog mjeseca čeka na vas.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju