
U Hrvatskoj i Sloveniji još ima potencijala za rast trgovačkog proximity modela

Michał Seńczuk
O planovima Studenca za ovu i narednu godinu Michal Senczuk govorit će na tradicionalnoj Liderovoj konferenciji Dan velikih planova, koja će se održati 24. rujna u Zagrebu
Učestalo otvaranje trgovina domaćeg prodajnog lanca Studenac na lokacijama koje su blizu njihovih već postojećih prodavaonica, bilo je zbunjujuće površnim promatračima kojima je prva reakcija bila upitati se zašto ovaj lanac stvara konkurenciju sam sebi.
O proximity modelu kojeg ova tvrtka odnedavno gaji i planovima da do 2028. godine stvore prodajnu mrežu od 3.400 trgovina, ispričao nam je Michal Senczuk, predsjednik uprave Studenca.
– Naš model praktične kvartovske trgovine pokazao se kao snažna podrška kupcima u današnjem ritmu života. Za kupce smo trgovina u neposrednoj blizini, idealna za brzu i jednostavnu kupnju, s pažljivo odabranim asortimanom koji uključuje svježe voće i povrće, svježe pečen kruh, gotova jela i to go proizvode, posebno popularne u urbanim sredinama. S druge strane, za nas ovaj model znači biti bliže kupcu i tako imati bolji uvid u njegove potrebe, kao i mogućnost bržeg širenja zahvaljujući fleksibilnosti poslovnog modela. S obzirom na tempo rasta i početak širenja van granica Hrvatske, vjerujem da ćemo ostvariti zacrtani cilj od 3.400 trgovina do 2028. godine – rekao nam je Senczuk.
O planovima Studenca za ovu i narednu godinu, Michal Senczuk će više govoriti na tradicionalnoj Liderovoj konferenciji Dan velikih planova, koja će se održati 24. rujna u Zagrebu. Sad smo ga pitali planira li Studenac daljnje širenje u regiji.
– Fokus Studenca ostaje na Hrvatskoj i Sloveniji, gdje još uvijek vidimo velik potencijal za daljnji rast, kako organski, tako i kroz akvizicije. Istovremeno analiziramo i druga tržišta gdje postoji prostor za razvoj modela kvartovskih trgovina na nacionalnoj razini i na svakom tržištu tražimo upravo taj spoj potencijala razvoja našeg jedinstvenog formata s potrebama kupaca. Gdje prepoznamo mogućnost za daljnji razvoj u skladu s tim principima, bit ćemo spremni iskoristiti je – naveo je Michal Senczuk.
Akvizicije podesnih partnera i razvoj lanca kvartovskih trgovina glavni su elementi za razvoj Studenca u ovom trenutku. Fleksibilan format omogućuje im da uspješno otvaraju trgovine na raznovrsnim lokacijama, od turističkih destinacija i kampova, gradskih središta i manjih mjesta, do kvartova u većim urbanim sredinama, u kojima su donedavno mali kvartovski dućani bili ponajprije u vlasništvu obrta ili manjih tvrtki.
– Najnoviji primjer ove prilagodljivosti su naše pop-up trgovine na festivalu Ultra Europe u Splitu. Prvi put otkako festival postoji, posjetitelji imaju na dohvat ruke praktičnu trgovinu sa svježim snackovima, pićima i higijenskim potrepštinama, prilagođenu festivalskom okruženju. Studenac time postaje prvi trgovački lanac u Hrvatskoj s vlastitom pop-up trgovinom unutar Ultra Europe festivalskog prostora i potvrđuje fleksibilnost svog modela te izvedivost spajanja tradicionalnog poslovanja s inovativnim pristupom unutar industrije maloprodaje – kazao je Senczuk.
Također Studenac je u ovom trenutku i glavni konsolidator na tržištu, jer širi mrežu i akviziranjem manjih partnera. Senczuk je pojasnio da je im je cilj omogućiti da svaki stanovnik Hrvatske ima trgovinu za manju kupnju nadohvat ruke, a u njegovom ostvarenju će im pomoći i nova financijska injekcija.
– Dodatnu snagu daje nam povjerenje domaćih i međunarodnih financijskih institucija koje nas prate u daljnjem razvoju. Financijska injekcija od 300 milijuna eura koju smo osigurali početkom srpnja omogućit će nam da još odlučnije i brže ostvarujemo svoje ambiciozne ciljeve u godinama pred nama – ocijenio je predsjednik uprave Studenca.
Opskrba trgovina zahtjeva i dobru logistiku, zbog čega Studenac širenje prodajne mreže prati ulaganjem u nove logističko-distribucijske centre u Velikoj Gorici i Dugopolju kako bi osigurao stabilnost opskrbe. Centar u Dugopolju potpuno će zamijeniti postojeći na centar na istom području, dok će velikogorički centar popratiti širenje njihove mreže u sjevernom dijelu Hrvatske.
U posljednjih 16 godina Liderov Dan velikih planova postao je političko-ekonomski ‘must be‘ događaj. Do sada je okupio oko 5700 sudionika i 300 govornika iz redova industrijskih lidera, makroekonomskih stručnjaka, visokih političkih dužnosnika čelnika i utjecajnih osoba iz javnog života. Ovaj status potvrdit će i ove godine svojim programom i izborom govornika, mahom predvodnika raznih industrija u Hrvatskoj, svjetskih makroekonomista, predstavnika javnog sektora i državnih institucija, od kojih ćemo iz prve ruke saznati što nas čeka i kako se prilagoditi nepovoljnim okolnostima koje okružje kontinuirano nameće.
Ne propustite priliku za druženje s najuspješnijim poduzetnicima, prijavite se na vrijeme za sudjelovanje na 17. Danu velikih planova koji se održava 24. rujna u hotelu Westin Zagreb.



