Unatoč napretku, stereotip poduzetnika ‘lopova i varalice’ još nije iščeznuo
Takva percepcija još postoji u dijelu populacije, posebno zbog nasljeđa prošlih desetljeća i pojedinih loših primjera iz prakse
Suosnivač Sportreacta Anto Širić, direktorica tvrtke Biljke.plants Ana Hrgovčić i izvršni direktor NoCapp Studija Sven Hamzić predstavnici su nove generacije poduzetnika koji su svoje tvrtke gradili (i grade) u vrijeme u kojemu se hrvatski ekosustav za startupove tek oblikuje. Njihove su priče slične mnogima iz te generacije. Mladi su to koji su odlučili preuzeti inicijativu, krenuti vlastitim putom i stvarati poslovne projekte unatoč birokratskim, financijskim i društvenim zaprekama. Njihova iskustva pokazuju da se percepcija poduzetništva u Hrvatskoj mijenja, ali ne jednoliko i ne dovoljno brzo. Dok se u javnosti sve više govori o inovacijama, investicijama i startup-sceni, osobna iskustva poduzetnika otkrivaju da je stvarnost često manje glamurozna i mnogo zahtjevnija.
'Novonormalno' ili izgubljena draž
– Danas je mnogo lakše pokrenuti nešto svoje nego prije, pa ima i više poduzetnika. Upravo zato imam osjećaj da se poduzetništvo možda čak manje cijeni nego prije jer je postalo 'novonormalno', dio svakodnevice, a ne nešto neuobičajeno ili rijetko – objašnjava Širić.
Njegov dojam pokazuje zanimljiv paradoks: što je više poduzetnika, to se njihov trud katkad manje primjećuje. Danas, kad gotovo svatko u nekoliko koraka može otvoriti obrt, registrirati poduzeće u nekoliko klikova i započeti online poslovanje, ideja 'pokreni nešto svoje' postala je sveprisutna. S druge strane, sve veća dostupnost i pojednostavnjeni postupak otvaranja tvrtke ne znače da je i put do održivog poslovanja jednostavan.
