Hrvatsko tržište rada pati zbog strukturne nezaposlenosti, odnosno nerazmjera između potreba tržišta rada i obrazovnog procesa. Iz takve konstatacije proizlazi konsenzus kako je Hrvatskoj potrebna temeljita reforma obrazovnog sustava. No, kurikularna reforma je slomljena, prema svjedočenjima većine hrvatskih poduzetnika učenici koji dolaze iz strukovnih škola ne znaju gotovo ništa o proizvodnom procesu, a studenti se i dalje u prevelikom broju školuju za deficitna zanimanja.
Jedno od mogućih rješenja, bar za spas strukovne škole, slažu se prosvjetni djelatnici, kao i ekonomski stručnjaci, bilo bi uvođenje dualnog obrazovanja. Drugo moguće rješenje, oko kojeg su razmišljanja podijeljena jest izrada rang lista najboljih i najgorih hrvatskih škola. - Kako sastaviti rang listu, koji bi bili kriteriji? Na kraju niti iskustva naših susjeda Mađara s rangiranjem škola nisu polučila željene rezultate - izjavio je Neven Budak, predsjednik Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.
Dekan ZŠEM-a i ekonomski stručnjak Đuro Njavro vjeruje da bi takvo rangiranje uzdrmalo temelje uspavanog sustava hrvatskog školstva. Nadalje, rangiranje bi prema svojoj definiciji rezultiralo nagrađivanjem, kao i otpuštanjem, najboljeg odnosno najneuspješnijeg školskog menadžmenta. Smatrate li da Hrvatski obrazovni sustav mogu spasiti rang liste najuspješnijih, ali i najgorih škola u državi? Ili se pak slažete s Budakom kako se radi o apsurdnom prijedlogu koji neće nikome donijeti dobra?