
Alati kao što je Kreiraj preduvjet su dobrog upravljanja financijama

Mikropoduzetnik koji želi donositi informirane i učinkovite financijske odluke bira digitalne alate za vođenje poslovanja
Korištenje digitalnih alata koji mikropoduzetnicima i malim poduzetnicima omogućuju učinkovito i zakonito upravljanje poslovanjem, odnosno kvalitetno praćenje i analizu podataka, preduvjet su za uštedu troškova i vremena. Mikropoduzetnici često samostalno upravljaju svim aspektima poslovanja, uključujući financije, stoga su poznavanje i korištenje digitalnih alata jedan od najvažnijih segmenata financijske pismenosti.
– Mikropoduzetnik koji dobro razumije upravljanje novčanim tokovima, sâm planira i budžetira te želi donositi informirane i učinkovite financijske odluke uvijek će izabrati digitalne alate za vođenje poslovanja. Među mikropoduzetnicima najkorišteniji je zasigurno Kreiraj, besplatna aplikacija za slanje e-računa – istaknula je Barbara Barić, voditeljica Sektora prodaje, CRM-a i marketinga tvrtke Elektronički računi.
Besplatna aplikacija za e-račune na servisu mojeRačun (mer) na tržištu je dostupna već gotovo deset godina, a razvijena je kako bi se omogućilo slanje i zaprimanje e-računa za poduzetnike kojima ta opcija nije dostupna iz jednog od 460 ERP i računovodstvenih rješenja u koje je integrirana usluga mer.– Danas je Kreiraj zasigurno najkompletnija besplatna aplikacija za e-račune na tržištu jer nudi značajke koje nema nijedna druga. S razvojem tehnologije, a posebice s rastom potreba i interesa korisnika Kreiraj, aplikacija se tijekom godina unaprjeđivala i danas zadovoljava sto posto potreba mikropoduzetnika i malih poduzetnika – naglašava Barić.
Pregled svih dokumenata
U besplatnoj aplikaciji za e-račune Kreiraj korisnici mogu pregledavati sve poslane i primljene e-račune jer je dostupna i aktivacija e-arhiva kao jedinoga zakonski ispravnog načina pohrane e-računa. U kontekstu novoga Zakona o fiskalizaciji uskoro će svi poslovni subjekti morati imati uspostavljen siguran i kontroliran e-arhiv.
– Obvezni e-račun u Hrvatskoj uvodite će se u fazama pa će za dio malih poduzetnika, posebice paušalaca, obveza nastupiti 1. siječnja 2027. Međutim, mnogi njihovi dobavljači i kupci uvode ga godinu prije, zato je poželjno da se svi na vrijeme pripreme – ističe Barić.
Osim strukturiranog elektroničkog računa u besplatnoj aplikaciji Kreiraj, korisnici mogu izrađivati račune u PDF-u koje šalju izravno iz programa.
– Korisnik izrađuje račun unutar aplikacije, ali ne mora ga preuzimati u PDF-u i slati e-poštom, nego ga šalje u sklopu programa. Tako komunicira i sa svojim knjigovodstvenim servisom. Sve primljene i poslane dokumente može automatski iz sustava proslijediti svom knjigovođi, što i jednoj i drugoj strani štedi i vrijeme i novac – naglašava Barić.
Plaćanje iz Kreiraj
Elektronički računi strukturirani su dokumenti u obliku XML-a i za razliku od papirnatih knjigovodstvenih isprava automatski se učitavaju u računovodstveni program. Mikropoduzetnik koji svom knjigovođi proslijedi sve e-račune u sklopu Kreiraj stvara preduvjet za bržu i kvalitetniju obradu poslovnih dokumenata, ali i za izbjegavanje pogrešaka koje mogu nastati zbog ljudskog faktora.
– Digitalna razmjena računa jamac je da se dokumenti neće izgubiti u procesu zaprimanje – plaćanje – dostava knjigovođi. U Kreiraj taj proces traje samo nekoliko minuta jer je korisnicima te besplatne aplikacije omogućeno i plaćanje računa unutar Kreiraj – objašnjava product owner te usluge Matija Ekart.Opcija plaćanja unutar Kreiraj značajka je usluge PIS (engl. payment initiation services), odnosno fintech-usluge iniciranja plaćanja izravno iz računovodstvenog programa, odnosno u ovome slučaju besplatne aplikacije za e-račune.