
MasterIndex: 48 posto Hrvata kupuje na internetu barem jednom mjesečno

Istraživanje je pokazalo i da 96 posto hrvatskih građana koristi barem jednu karticu, a gotovo polovica ih ima tri ili više
Gotovo polovica hrvatskih građana kupuje putem interneta barem jednom mjesečno, najviše odjeću i obuću, pri čemu gotovo isključivo plaćaju karticama, pokazalo je u srijedu objavljeno istraživanje MasterIndex.
Novo istraživanje MasterIndex je za Mastercard provela agencija Improve u travnju ove godine na više od 1000 korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina. Pokazalo je da je internetska kupovina sada već uobičajeni dio potrošačkog ponašanja, što potvrđuje podatak da gotovo polovica građana (48 posto) kupuje putem interneta barem jednom mjesečno.
Pritom, istaknuto je, 93 posto građana svoju internetsku kupnju plaća karticama. U kupnji na internetu, očekivano, prednjače mladi i građani viših prihoda, a najviše kupuju odjeću i obuću (75 posto), elektroniku (42 posto), kozmetičke proizvode (37 posto) te ulaznice za kino, kazalište i koncerte (32 posto).
Gotovo polovica građana ima tri ili više kartica
Istraživanje je pokazalo i da 96 posto hrvatskih građana koristi barem jednu karticu, a gotovo polovica ih ima tri ili više. Debitne kartice najčešći su izbor, a koristi ih 86 posto ispitanika, dok 47 posto koristi kreditne kartice, pri čemu je popularnija 'charge' (38 posto) nego 'revolving' varijanta (18 posto). 'Prepaid' kartice koristi 28 posto građana.
Korištenje kartica raste s dobi i primanjima, pa tako građani stariji od 40 godina i oni s višim prihodima u prosjeku imaju 2,8 kartica, dok gotovo polovica ispitanika (44 posto) ima čak tri ili više kartica, navodi se.
Na fizičkim prodajnim mjestima, 70 posto građana karticama plaća tri ili više puta tjedno, pri čemu kartično plaćanje najviše koriste osobe u dobi od 40 do 49 godina (38 posto), visokoobrazovani (37 posto) i oni s višim primanjima.
Rast korištenja virtualnih kartica putem mobitela ili pametnog sata
Kao posebno zanimljiv nalaz istraživanja apostrofiran je rast korištenja virtualnih kartica putem mobitela ili pametnog sata, koje kao sredstvo plaćanja koristi 24 posto ispitanika, što je rast od sedam postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu. Pritom među mladima od 18 do 29 godina čak trećina koristi tu vrstu plaćanja.
Plaćanje na rate postaje važan alat za građane, pa tako više od polovice ispitanika (53 posto) već koristi obročnu otplatu, što im omogućuje bolju alokaciju troškova (60 posto) i lakše plaćanje većih iznosa (58 posto). Ovaj način plaćanja popularniji je kod starijih od 40 godina i građana s višim primanjima. Nešto više od trećine zahvaljujući ratama ističe da si može priuštiti određene stvari koje inače ne bi mogli (34 posto).
Prema istraživanju, napojnice putem kartica postaju sve prihvaćenije, pa je tako već 31 posto građana koristilo tu opciju. To predstavlja značajan porast od 12 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu, istaknuto je.