Istraživanje

Trećina Hrvata smatra da mala i srednja poduzeća štite interese kupaca

Istraživanje pokazuje da ljudi cijene način na koji MSP-ovi ostaju bliski kupcima, reagirajući tamo gdje veće organizacije to ne mogu

Novo istraživanje koje je provela Visa, globalni lider u području digitalnog plaćanja, pokazuje da mala i srednja poduzeća (MSP) uživaju najveću razinu povjerenja među hrvatskim potrošačima. Istraživanje je pokazalo da 37 posto potrošača u Hrvatskoj vjeruje da će MSP-ovi postupiti ispravno i u interesu potrošača što je veći postotak nego što je zabilježen za velike trgovce, nevladine organizacije ili javne institucije.

Potrošači koji su sudjelovali u istraživanju vjeruju da se to povjerenje temelji na temeljnim vrijednostima poput osobnog pristupa i orijentiranosti na kupca i načelima koja MSP-ove izdvajaju u očima hrvatskih potrošača. Istraživanje pokazuje da ljudi cijene način na koji MSP-ovi ostaju bliski potrebama kupaca, reagirajući agilno i fleksibilno tamo gdje veće organizacije to ne mogu. Ove kvalitete ne samo da jačaju odnose i lojalnost, već MSP-ovima omogućuju prilagodbu i uspjeh. Čimbenici koji bi potaknuli potrošače da češće kupuju od MSP-ova uključuju: besplatnu dostavu (88 posto), brzu dostavu (83 posto), poboljšane mjere sigurnosti plaćanja (86 posto) i bolju online korisničku podršku (77 posto).

– MSP-ovi su okosnica hrvatskog gospodarstva i uživaju povjerenje potrošača upravo zato što se percipiraju kao bliži stvarnim potrebama. Taj kapital povjerenja predstavlja konkurentsku prednost koju poduzetnici mogu iskoristiti kroz ulaganja u sigurna digitalna rješenja i kvalitetne usluge. U Visi želimo podržati MSP-ove u ispunjavanju tih očekivanja i jačanju njihove važne uloge u društvu – izjavila je Renata Vujasinović, direktorica Vise u Republici Hrvatskoj.

Iako MSP-ovi uživaju visoku razinu povjerenja Hrvata, ono se može brzo izgubiti bez odgovarajućih mjera sigurnosti plaćanja. Ispitanim Hrvatima nije dovoljna samo sigurnost, već očekuju naprednu, fleksibilnu i suvremenu zaštitu koja smanjuje rizik od prijevara uz osiguranje jednostavnijeg procesa naplate. Čak 70 posto ispitanika navodi da se ne bi vratili malom ili srednjem poduzeću ako bi bili žrtve prijevare, dok bi 86 posto radije kupovalo online kod MSP-ova koji deklariraju unaprijeđene mjere sigurnosti plaćanja (npr. manja vjerojatnost prijevare). Također, važno je ponuditi više opcija plaćanja: 96 posto hrvatskih ispitanika smatra da je odlična online trgovina ona koja omogućuje širok raspon načina plaćanja, priopćila je Visa.

Kada je riječ o odgovornom korištenju umjetne inteligencije (AI), istraživanje je pokazalo da hrvatski potrošači ostaju oprezni. Samo devet posto ispitanika izjavljuje da bi vjerovalo MSP-ovima kada je u pitanju odgovorno korištenje AI-ja u svom poslovanju, dok 33 posto navodi da ne zna kome vjerovati po tom pitanju. Mreže za plaćanje (11 posto) i financijske institucije (15 posto) uživaju najviše razine povjerenja ispitanika u ovom području. Ova suzdržanost naglašava važnost transparentnosti i jasne komunikacije MSP-ova prilikom implementacije novih tehnologija.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju