Mario Vrgoč, Njuškalov izvršni direktor:

Ulaganjima u razvoj AI za savršeno povezivanje kupaca i prodavatelja

Vjerujemo da će AI dodatno povećati učinkovitost našega poslovnog modela, stvoriti nove prilike i unaprjeđivati iskustvo svih korisnika

U osamnaest godina postojanja Njuškalo je prošao kroz nekoliko važnih razdoblja koja su ga obilježila i oblikovala u vodeću platformu za digitalno trgovanje u Hrvatskoj. Mario Vrgoč, Njuškalov izvršni direktor, podsjeća da su počeli kao inovativan projekt koji je ljudima ponudio novo, jednostavnije i sigurnije mjesto za kupnju i prodaju. Ubrzo su, naglasio je, izgradili snažnu zajednicu od više od dva milijuna korisnika i postali nezaobilazno odredište za sve vrste transakcija: od automobila i nekretnina do predmeta za svakodnevnu upotrebu.

Kako su prijelomni poslovni događaji usmjeravali razvoj tvrtke?

– Svaka faza razvoja donosila je nove izazove i prijelomne trenutke. To su bile odluke o ulaganju u tehnologiju i sigurnost, širenje ponude u nove segmente, kao i transformacija platforme prema mobilnim i rješenjima pokretanim umjetnom inteligencijom (artificial intelligence, AI). Posebno važan trenutak bilo je uvođenje novih rješenja koja su korisnicima donijela posve novo iskustvo, poput personaliziranih preporuka ili pretraživanja oglasa putem fotografija. Sve te odluke usmjeravale su nas prema jasnoj viziji da budemo prvi izbor za svakoga korisnika i platforma koja stalno pomiče granice digitalne trgovine.

Koje su onda dosadašnje poslovne odluke bile odlučujuće?

– Presudne su one koje su nas usmjerile prema stalnom tehnološkom napretku i prilagodbi tržištu. Odlučili smo ulagati u razvoj vlastitih tehnoloških rješenja i kontinuirano unaprjeđivati korisničko iskustvo, bilo dizajnom aplikacije, jednostavnijom predajom oglasa bilo novim mogućnostima pretrage. Veliki iskorak bio je i kada smo odlučili dodatno investirati u sigurnost, uvodeći napredne mehanizme zaštite korisnika i brinući se da Njuškalo bude pouzdano okružje za trgovinu. Taj iskorak odnosi se na razvoj i implementaciju PayProtecta, koji omogućuje sigurniju kupnju i dostavu proizvoda. Jednako važna odluka bila je ulaganje u ljude i kulturu. Svjesni smo da tehnološke promjene ne mogu biti uspješne bez angažiranih i stručnih zaposlenika. Zato smo sustavno ulagali u edukaciju, razvoj i motivaciju timova. Upravo kombinacija tehnološke hrabrosti i ulaganja u ljude pokazala se ključnom za dugoročan uspjeh i održavanje liderske pozicije na tržištu.

Kolika je uloga platforme u produljenju životnog vijeka proizvoda? Kako podržavate kružnu ekonomiju?

– Njuškalo prirodno podržava kružnu ekonomiju jer omogućuje da proizvodi dobiju novi život i pronađu nove vlasnike umjesto da završe kao otpad. Na taj način produljuje se njihov vijek trajanja, smanjuje se potreba za proizvodnjom novih stvari i istodobno čuva okoliš. Primjerice, rabljeni mobiteli, računala, kućanski aparati, namještaj ili odjevni predmeti iznimno su traženi i pridonose odgovornijem ponašanju potrošača. Upravo u toj ulozi vidimo veliku vrijednost, jer svaka kupoprodaja rabljenog predmeta znači i smanjenje emisija CO i resursa potrebnih za proizvodnju. Pritom korisnici dobivaju kvalitetne proizvode po povoljnijim cijenama, a mi stvaramo okružje koje podupire održive odluke. Smatramo da Njuškalo nije samo platforma za trgovinu, već saveznik u izgradnji odgovornijeg društva i promicanju održivih navika.

Kakvu organizacijsku kulturu njegujete i kako se brinete o zaposlenicima?

– Vjerujemo da su ljudi najveća snaga Njuškala. Naša organizacijska kultura temelji se na povjerenju, suradnji i kontinuiranom razvoju. Nastojimo stvoriti okružje u kojem zaposlenici imaju priliku učiti, napredovati i istodobno raditi na projektima koji imaju stvaran utjecaj na tržište i korisnike. Motivirani i zadovoljni zaposlenici ujedno su i najveći pokretači promjena, a upravo one čine temelj poslovanja. Posebno smo ponosni na dvostruku certifikaciju Great Place to Work jer ona potvrđuje da zaposlenici prepoznaju vrijednost kulture i da se u njoj osjećaju zadovoljno. To priznanje shvaćamo i kao odgovornost da nastavimo ulagati u dobrobit, razvoj i zadovoljstvo ljudi. Cilj je da Njuškalo uvijek bude mjesto gdje se cijeni stručnost, potiče kreativnost i njeguje osjećaj zajedništva.

Koje nove usluge i tehnološka rješenja pripremate?

– Naš je strateški prioritet postići i održati savršeno povezivanje kupaca i prodavatelja, ono što unutar tvrtke zovemo perfect matchmaking. Kako bismo to postigli, intenzivno ulažemo u razvoj naprednih tehnoloških rješenja temeljenih na umjetnoj inteligenciji. Važno mi je istaknuti da sva AI rješenja razvijaju isključivo interni timovi. Jedno od najnovijih je mogućnost automatskoga generiranja opisa predmeta prilikom predaje oglasa. Na taj način prodavateljima olakšavamo proces objave, a kupcima osiguravamo jasnije i preciznije informacije. Osim toga, nastavljamo razvijati personalizirane preporuke i napredne načine pretrage koji korisnicima omogućuju da brzo i intuitivno dođu do željenog proizvoda. Cilj nam je da iskustvo na Njuškalu bude jednostavno, učinkovito i uvijek korak ispred potreba korisnika.

Kako će umjetna inteligencija utjecati na poslovanje?

– Umjetna inteligencija već sada ima snažan utjecaj na naše poslovanje, a u budućnosti će njezina uloga biti još važnija. Vjerujemo da će umjetna inteligencija dodatno povećati učinkovitost našega poslovnog modela, stvoriti nove prilike i unaprjeđivati iskustvo svih korisnika na platformi. Umjetna će inteligencija imati ključnu ulogu u jačanju sigurnosti platforme. Razvijamo vlastite modele strojnog učenja koji nam pomažu u prepoznavanju i sprječavanju sumnjivih aktivnosti, od pokušaja prijevara do nepravilnosti u oglasima. Na taj način korisnicima osiguravamo pouzdano i zaštićeno okružje za trgovinu. Budući da internetske prijevare postaju sve sofisticiranije, vjerujemo da će upravo umjetna inteligencija biti najvažniji alat u prevenciji i očuvanju povjerenja korisnika. Sigurnost je temelj svake online transakcije i zato će AI u budućnosti igrati još važniju ulogu u održavanju visokih standarda zaštite na Njuškalu.

Možete li usporediti Njuškalo sa sličnim europskim platformama?

– Iako djelujemo na manjem tržištu, prema tehnološkim iskoracima i širini ponude Njuškalo se može usporediti s vodećim europskim platformama. Naša snaga je u tome što objedinjujemo iznimno širok raspon kategorija, od automobila i nekretnina do mode i elektronike, te na jednom mjestu nudimo cjelovito iskustvo trgovanja. Izdvaja nas činjenica da većinu rješenja razvijamo interno, prilagođavajući ih potrebama svojih korisnika. Na taj način osiguravamo da Njuškalo ne samo prati, već i postavlja standarde u pogledu inovacija i kvalitete korisničkog iskustva na našem tržištu.

Kako se nosite s konkurencijom na tržištu?

– Odgovor na konkurenciju je kombinacija stalnog razvoja, prilagođavanja korisničkim potrebama i ulaganja u zaposlenike. Vjerujemo da je najbolji način da bi se ostalo konkurentan upravo to da svojim korisnicima nudimo više: sigurnije, jednostavnije i intuitivnije iskustvo trgovanja. Široka ponuda i snažna zajednica korisnika dodatno nas učvršćuju na tržištu. Istodobno, ulaganje u zaposlenike i razvoj njihovih znanja omogućuje nam da uvijek imamo tim koji može odgovoriti na nove izazove. Zahvaljujući toj kombinaciji tehnologije, ljudi i zajednice Njuškalo zadržava poziciju tržišnog lidera i postavlja standarde koje drugi nastoje slijediti.

Kako ste pomoću digitalnih transformacija utjecali na hrvatsko tržište?

– Tijekom godina predstavili smo niz rješenja koja su unaprijedila način na koji se u Hrvatskoj kupuje i prodaje putem digitalnih kanala. Posebno smo ponosni na činjenicu da većinu tih rješenja razvijamo sami, što nam omogućuje da budu prilagođena potrebama korisnika i lokalnog tržišta. Na taj način ne samo da pratimo digitalnu transformaciju u zemlji, već je i aktivno oblikujemo, čime Njuškalo ostaje sinonim vodećeg oglasnika i standard u hrvatskom digitalnom gospodarstvu. 

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju