40 godina Štimac centra dentalne medicine

Digitalni sustavi donijeli su neopisiv preokret u stomatologiji

Štimac centar dentalne medicine među prvima je krenuo prema potpuno digitaliziranoj stomatologiji. Trendove u tehnologiji slijedi i dalje

Obiteljska tradicija i bogato iskustvo najveća su snaga i prednost u radu Štimac centra dentalne medicine, koji je ove jeseni obilježio četrdeset godina poslovanja. Centar je prepoznat na domaćem i međunarodnom tržištu, a osnovala ga je Maja Jagodić-Štimac kao mlada stomatologinja koja je u svojoj prvoj ordinaciji na zagrebačkoj Trešnjevci radila sa samo jednom medicinskom sestrom. U svojoj karijeri uz osnivanje Centra najvećim poslovnim pothvatom i izdvajanjem od uobičajenih poslova u struci doživljava trenutak kad je odlučila ući u svijet implantologije. To je bilo prije otprilike 25 godina, kada je na ovome području bila jedna od rijetkih žena koje su odlučile ući u muški svijet oralne kirurgije i kada je dentalna implantologija bila tek u povojima.

Tehnološki preokret

S obzirom na to da se izrazito uspješno snašla na tom polju, uslijedio je novi poslovni iskorak. Kako se, naime, povećao broj zaposlenika, Centar se morao preseliti u veći poslovni prostor u širem središtu Zagreba, veći od 500 četvornih metara, u kojem se nalazi i danas. U novi se prostor odselio s petnaestak zaposlenika, a sad ih ima čak sedamdesetero. Međutim, budući da su i novi prostori preopterećeni, odlučeno je da će se otvoriti još jedna poliklinika u blizini postojeće, i to u sklopu projekta 'Franc' MADO grupe na Trgu Francuske Republike.

– Usporedno smo cijelo vrijeme uvodili digitalne protokole u poslovanje. Točnije, među prvima smo krenuli prema potpuno digitaliziranoj stomatologiji kakvu danas primjenjujemo. Gledajući unatrag četrdeset godina, prelazak na digitalne sustave bio je neopisiv preokret u pristupu stomatologiji jer su potpuno napušteni analogno uzimanje otisaka i analogna izrada protetskih nadomjestaka. Čak i ja koja radim godinama taj posao svakim se danom čudim u kojem smjeru ide tehnologija. Posebno se to odnosi na dentalni laboratorij, koji je u digitalnome lancu izrade krajnjega protetskog nadomjestka (zuba) doživio i doživljava goleme tehnološke iskorake. Čini mi se kao da se tehnologija danas razvija brže od ljudi, tako da se neprestano moraju ubrzano uvoditi edukacije kako bismo mogli slijediti, mogla bih reći, robotizaciju nekih faza izrade. Ipak, vjerujem da ljudska ruka nikada neće biti zamijenjena pri protetskom radu jer je to velikim dijelom i umjetnost – naglašava Jagodić-Štimac.

Lakše poslovanje

Informatizacija u svijetu dentalne medicine mijenja se neprestano pa stalno izlaze novi softverski sustavi vezani za tehnologiju proizvodnje. A kako Centar neprestano mora pratiti tehnološka kretanja, to znači kontinuirano financijsko ulaganje. Osim tehnologije, Jagodić-Štimac najviše ulaže u ljude, na koje se odnosi čak 60 posto mjesečnog rashoda poduzeća. S obzirom na to da je riječ o visokoškolovanim osobama sa specijalizacijama i uskim supspecijalizacijama, potrebna im je daljnja stalna edukacija. Pri tome je Jagodić-Štimac najvažnije da su ljudi zadovoljni, da se u njih ulaže i da imaju osjećaj da napreduju u struci.

Kako bi olakšao poslovanje i proširio usluge, Štimac centar posljednjih deset godina također upotrebljava fiksne i mobilne usluge A1. Jagodić-Štimac najavljuje da će se partnerstvo nastaviti i u daljnjem širenju poslovanja Centra.

– A1 stalno omogućuje nove funkcionalnosti svojih usluga. Nama je u poslovanju uz to najvažnija reakcija na probleme u obliku potpore, koja je na vrlo visokoj razini. U svojem uslužnom poslu ne smijemo stati, ne smijemo ni u jednom trenutku biti nedostupni svojim pacijentima, što nam potpora A1 omogućuje – iznosi Jagodić-Štimac.

Brzi odgovor na trendove

Centar proširuje i zakupljuje nove brzine interneta koje osiguravaju brži rad opreme, iznimnu brzinu prijenosa i preuzimanja podataka, ali i vrlo veliku zaštitu podataka zahvaljujući sigurnosnim kopijama i sustavom sigurnosti upravljanja podacima. Velik napor, dodala je, ulaže se u zaštitu podataka pacijenata i primjenu Opće uredbe o zaštiti podataka, što A1 prati u stopu, omogućujući tako Centru rast i zaštitu.

– Usluge A1 pomažu nam da budemo brzi, efikasni i da na sve potrebe tržišnih trendova odgovaramo odmah – napomenula je Jagodić-Štimac.

Nastavljajući pak sa snažnim ulaganjem u razvoj gigabitne fiksne mreže, A1 uskoro će dosegnuti gotovo 70 posto kućanstava u Hrvatskoj te će mobilna 5G mreža do kraja godine obuhvatiti 99 posto teritorija zemlje. Usporedno se širi i ponuda usluga u oblaku, podatkovnog centra i inovativnih, personaliziranih rješenja kako bi se poduprli rast poslovnih korisnika i njihova digitalna transformacija. 

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju