Kako je Dvorac Jurjevec u Lekeniku postao luksuzna turistička destinacija
Desetogodišnja obnova dvorca najveća je i po mnogima i najbolja revitalizacija kulturne baštine financirane iz privatnih sredstava
Na prvi pogled, općina Lekenik je mirno malo mjesto koje ne privlači veliku pozornost turista. Smještena u Sisačko-moslavačkoj županiji, između Siska i Velike Gorice, ističe se prirodnom raznolikošću i povijesnom baštinom, poznata je i kao dom SOS Dječjeg sela, ali ne i kao turistička destinacija.
Unatoč tomu u Lekenik pristižu gosti iz svih dijelova svijeta, od Engleske i Njemačke do Amerike i daleke Azije. Pristižu i velike tvrtke i organizacije, što domaće, što inozemne, a sve kako bi uživali u aristokratskom ambijentu i ponudi nekadašnjeg imanja plemićke obitelji Thurn und Taxis, sada luksuznog butik-hotela Dvorac Jurjevec, koji se polako, ali sigurno ucrtava kao vodeća destinacija luksuznog turizma na kontinentu.
Aristokratski na moderan način
Deset godina duga revitalizacija zapuštenog dvorca Jurjevec pod vodstvom vlasnika Željka Dorotića, iskusnog hotelijera, po mnogima najuspješnija je revitalizacija kulturne baštine iz privatnih sredstava u Republici Hrvatskoj. Međutim, baš kada je hotelu Dvorac Jurjevec udahnut novi život, uslijedila je pandemija COVID-19, zbog čega je dvorac-hotel nekoliko godina bio spriječen prodisati novim plućima.
Poticaj je u cijelu priču unio 28-godišnji Tomislav Goleš Babić, kojem je Dorotić povjerio vođenje razvoja poslovanja hotela, a brojne ideje nastale su upravo u zajedničkoj šetnji po perivoju dvorca.
– Krenuo sam od kreiranja brenda. Kakav luksuz nudimo svojim gostima? Takav u kakvom su nekada uživali plemići i aristokrati koji su odmore provodili na svojim imanjima daleko, a opet blizu gradske vreve. Tu sam osmislio našu poruku i koncept 'Aristokratski način odmora'. Gosti Dvorca Jurjevec zaista imaju priliku doživjeti odmor u maniri nekadašnjih aristokrata, u dvorcu okruženom zelenilom, s vrhunskom gastroponudom, raskošnim smještajem i hedonističkim sadržajima poput unutarnjega grijanog bazena, jacuzzija i finske saune – ističe Tomislav.
Jedinstvena konferencijska sala
– Nitko nam nije vjerovao, ali u samo godinu dana napravili smo ogroman uspjeh i nastavljamo rasti. Zbog izrazito velikog interesa, ove godine otvorili smo konferencijsku salu u autohtonoj turopoljskoj kući iz 1826. koja se nalazi na perivoju dvorca. Nije nam bilo nimalo lako, nažalost ovaj kraj ne postoji na turističkoj karti, iako smo svega tridesetak minuta od Zagreba – pojašnjava Goleš Babić.
No, luksuz i povijesna baština danas moraju ići ukorak s tehnološkom izvrsnosti, posebno kada su u pitanju poslovni događaji. Najmoderniju infrastrukturu, optimiziranu mrežu visoke brzine te stabilan internet u svim prostorima hotela osigurava Telemach, digitalni partner hotela Dvorac Jurjevec.
Kultura i poslovni turizam
U vremenu kada se traže destinacije koje nude dodanu vrijednost Dvorac Jurjevec postaje primjer kako kulturna baština može biti motor razvoja poslovnog turizma. Desetogodišnja obnova dvorca najveća je revitalizacija kulturne baštine stavljene u komercijalne svrhe, a financirane iz privatnih sredstava.
– Naš model je jedina uspješna varijanta da se napuštenim i zaboravljenim objektima daruje novi život i da ti isti objekti postanu i ostanu samoodrživi. Time se također podiže vidljivost i imidž te cjelokupna ponuda lokacije u kojoj nalaze. Svi imaju koristi, od lokalne vlasti i djelatnika dvorca do lokalnih domaćinstava čiji se proizvodi nude gostima i posjetiteljima – zaključuje Goleš.
Tekst nastao u suradnji s kompanijom Telemach.
