
Kako podaci pomažu menadžerima da preteknu konkurenciju

Digitalna komora nije samo pomoćnik u zadacima nego partner koji pomaže menadžmentu da bude informiran, organiziran i spreman na promjene
Kad je riječ o borbi za lidersku poziciju poznata izreka 'požuri polako' ne drži sasvim vodu, jer dobar menadžment zna da kvalitetna odluka vrijedi samo ako je donesena na vrijeme. Ili, još bolje - brže od konkurencije. Da bi se taj preduvjet ispunio, a kompanija bila korak ispred, valja znati uposliti prave alate i analitiku postaviti kao organizacijski prioritet.
Naime, upravo to potvrdilo je istraživanje globalne kuće McKinsey. Prema njima, kompanije koje se intenzivno oslanjaju na podatke imaju dvostruko veću šansu ostvariti iznadprosječan profit od konkurencije te 2.6 puta veću vjerojatnost za znatno viši ROI od onih koji to čine sporadično. Za sve one koji se pitaju gdje mogu, brzo i pouzdano, doći do takvih podataka, Hrvatska gospodarska komora nudi odgovor – Digitalna komora.
Ta centralizirana platforma dostupna tvrtkama bez obzira na veličinu, kombinira, među ostalim, podatke, analitiku, zakonodavne novosti, tržišne uvide, ESG prakse i edukacije. Ukratko, ono što poduzetnici i menadžeri inače skupljaju s različitih izvora, sad mogu pronaći na jednom mjestu – pregledno, ažurno i prilagođeno potrebama menadžmenta.
Protok informacija
U prednosti platforme, ali i digitalnih alata općenito, uvjerila se i Žitozajednica, krovna udruga koja okuplja gotovo 70 posto domaće mlinarsko-pekarske industrije.
– Prije digitalizacije, jedan od najvećih izazova bio je pravovremeni protok informacija. Bilo je teško osigurati jednak pristup podacima za sve članice, od velikih sustava do malih obiteljskih tvrtki – objasnila je Nada Barišić, direktorica Žitozajednice koja se služi uslugama HGK, među ostalim, i Digitalne komore.
Kako je kazala, najviše koriste alate za brz pristup pregledu zakonodavnih promjena, tržišne analize, poput vanjskotrgovinske bilance te podatke o industriji za njihov sektor, ali i sadržaje za edukaciju i usavršavanje.
– Pravovremene informacije, bilo da se radi o promjenama zakonskih okvira ili novim mogućnostima financiranja, omogućile su nam dodatnu sigurnost u donošenju odluka i planiranju zajedničkih inicijativa među članicama – posvjedočila je direktorica Žitozajednice.
Sve na jednoj adresi
Upravo to cilj je Digitalne komore koja ne nudi samo podatke već i kontekst, povezanost, analizu, ali i ubrzava proces donošenja kvalitetnih poslovnih odluka, omogućuje da informacija stigne prije pitanja što je za strateško planiranje i operativnu agilnost veliki korak naprijed. Na jednoj adresi menadžment tako može pronaći sve poslovne i gospodarske informacije korisne kod istraživanja konkurencije, ali i izlaska na strana tržišta budući da se na jednom mjestu nalaze i svi potrebni podaci o ciljanom internacionalnom tržištu, zakonskoj regulativi i carinskim propisima.
Na raspolaganju su im usluge kao što je izrada poslovnih izvješća - od onog bonitetnog koje sadrži prikaz poslovanja određenog poslovnog subjekta, djelatnosti i procjenu rizičnosti u budućem razdoblju, profila tvrtke s pomoću kojeg se može dobiti uvid u poslovno zdravlje određenog poduzeća i pratiti njegovo poslovanje do analize pojedinih domaćih industrija.
Konkurentska prednost
Digitalna komora korisna je i za tvrtke koje svoje poslovanje žele razvijati kroz ESG alate, znakove kvalitete, relevantne edukacije, ali i konferencije i sajmove.
– Najveća prednost je što sve ključne informacije i alati dolaze s jednog mjesta, strukturirani su, aktualni i prilagođeni stvarnim potrebama gospodarstva. Svakako bismo preporučili velikim kompanijama, jer olakšava praćenje tržišnih kretanja, jača strateško planiranje i prije svega štedi vrijeme. U današnjem dinamičnom okruženju, takva platforma je velika konkurentska prednost - zaključuje Barišić. U tom smislu, Digitalna komora nije pomoćnik u svakodnevnim zadacima nego produžetak tima, strateški partner koji pomaže menadžmentu da bude informiran, organiziran, spreman na promjene te odluke donese dobro i – na vrijeme.
*za još informacija kliknite na digitalnakomora.hr.
Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom (HGK) i Digitalnom komorom.