Magdalena Stoytcheva (L'Oréal): Budućnost je u beauty techu
Magdalena Stoytcheva
Nove tehnologije, pokretane umjetnom inteligencijom i znanošću o podacima, iz temelja mijenjaju dermokozmetičku industriju
Pod vodstvom Magdalene Stoytcheve, generalne direktorice Divizije dermokozmetičkih proizvoda L'Oréala za Adria-Balkan regiju, koja obuhvaća Hrvatsku, Bugarsku, Sloveniju, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu te ostala tržišta zapadnog Balkana, dermokozmetičko područje poslovanja bilježi snažan rast.
Stoytcheva je našla pravi odgovor za širenje poslovanja u jačanju suradnje s medicinskom zajednicom te usmjerenosti prema održivosti i društvenoj odgovornosti.
Kako pristupate tržištima Adria-Balkana?
– Želja za ljepotom tradicionalno je prisutna u regiji, no danas se mnogo dublje razumiju individualne potrebe kože i pristupa joj se holistički i znanstveno. U našoj regiji zemlje imaju različito razvijena tržišta te kulturne i fiziološke specifičnosti. Na primjer, određeno stanje kože koje je češće u jednoj zemlji zbog klime, demografije ili životnog stila može se rjeđe pojavljivati u drugoj. Kako bismo bili lokalno relevantni za potrošače u ljekarnama, koje su naš kanal, kao i korisnike dermokozmetike u pojedinoj zemlji, sve te specifičnosti uzimamo u obzir pri oblikovanju poslovnog modela na svojih devet tržišta.
Proizvodi za njegu kože te protiv akni i peruti jednako su važni za potrošače na svim tržištima. No u Hrvatskoj je pažnja posvećena prevenciji i korekciji hiperpigmentacije kože, u Bugarskoj potrošači više naginju fotozaštiti, a u Srbiji potrošači su skloni traženju savjeta o stanjima kože poput atopije, odnosno ekcema.
Kako im se prilagođavate?
– Ono što izvrsno funkcionira u Zagrebu, možda neće donijeti jednake rezultate u Sofiji. Tržišta su na različitim razinama razvoja: neka su izrazito digitalna, očekuju i brzo prihvaćaju tehnološke inovacije, a druga su konzervativnija i zahtijevaju tradicionalniji pristup. Ipak, upravo se tu kriju i najveće prilike. Bogatstvo različitih perspektiva unutar timova neprocjenjiva je prednost. Naša snaga proizlazi iz toga što smo svjetska kompanija koja zna razmišljati i djelovati lokalno.
Kako nove tehnologije utječu na dermokozmetičku djelatnost? Je li budućnost u konceptu beauty techa?
– Nove tehnologije, pokretane umjetnom inteligencijom i znanošću o podacima, iz temelja mijenjaju dermokozmetičku industriju. Stavljaju naglasak na holističku i dugoročnu njegu kože osiguravajući prilagođavanje tretmana pojedinačnim potrebama tijekom cijeloga životnog vijeka i naglašavajući dugovječnost kao novu društvenu paradigmu.
Pomičemo se s ispravljanja simptoma na intervenciju temeljnih uzroka. Budućnost je u beauty techu koji nam omogućuje analiziranje složenih bioloških podataka, predviđanje potreba kože i stvaranje precizno prilagođenih formula.
Kako je pokrenuta kampanja #SaveYourSkin?
– Inicijativa #SaveYourSkin nastala je kako bi se podignula svijest o važnosti prevencije raka kože edukacijom i konzultacijama. Počela je u Hrvatskoj i Sloveniji te ubrzo prerasla u projekt koji se danas provodi u pet zemalja regije Adria-Balkan. U 2025. godini 7797 građana obavilo je besplatne dermatološke preglede tijekom kojih je otkriveno 387 sumnjivih madeža, uključujući 79 potencijalnih slučajeva melanoma.
Posebno je važno što 58 posto sudionika nikada prije nije posjetilo dermatologa, a 23 posto rijetko ili nikada ne upotrebljava zaštitu od sunca. Taj projekt pokazuje kako suradnja znanosti, zdravstvenih stručnjaka i industrije ljepote može zajednicama donijeti stvarne rezultate i povećati svijest o važnosti redovitih pregleda. Istaknula bih i Vichyjev projekt 'Menopauza nije pauza' koji osnažuje žene da bolje razumiju i njeguju svoju kožu tijekom menopauze, kao i da bolje shvate hormonske promjene u svakoj životnoj fazi.
U Zagrebu dvije godine zaredom s Francuskim institutom 18. listopada, na Svjetski dan menopauze, otvaramo vrata kako bismo ženama pružili informacije i savjete različitih zdravstvenih stručnjaka.
S kojim se izazovima susreću poslovne žene?
– Žene u poslovnom svijetu danas se često suočavaju s izazovima više uloga, profesionalnom, osobnom i obiteljskom, ali pritom zadržavaju snažan osjećaj svrhe i autentičnosti. To nije jednostavna jednadžba, zahtijeva disciplinu, predanost i zrelost.
Vjerujem da ja danas uspijevam bolje upravljati tim izazovom nego prije petnaest ili dvadeset godina. Ne možete ostvarivati vrhunske rezultate, voditi posao i inspirirati svoje timove bez sretnog, kvalitetnog vremena za sebe i svoje najmilije. A najmoćnije promjene nastaju kada se žene međusobno podupiru i inspiriraju stvarajući okružje u kojem svaki talent može procvjetati.
Sadržaj nastao u suradnji s L'Oréalom.
