Info

Održana edukacija o eRačunu: S novim zakonom o javnoj nabavi informacijski posrednik postaje ključan

Zakon o obaveznom eRačunu u javnoj nabavi rezultirat će aktiviranjem više od 110 tisuća primatelja eRačuna, zaključeno na edukaciji ‘Obavezan eRačun u javnoj nabavi‘ održanoj u petak u zagrebačkom Plaza Event Centru.

Govoreći o razlozima zašto tvrtke sporo provode digitalizaciju i o problemima s kojima se Moj-eRačun susretao prilikom educiranja tržišta za uspostavu elektroničkog računa, izjavio je da se edukacija sastojala od informiranja pošiljatelja što je zapravo bitno i kako jednostavno slati eRačune putem Moj-eRačun mreže.

– Dobra vijest je ta da je servis Moj-eRačun osigurao mogućnost slanja i zaprimanja eRačuna u strukturiranom obliku u više od 120 ERP rješenja i to u onih 85 posto najčešće korištenih na tržištu, istaknuo je Kovačec.

Benefiti za SME nakon uvođenja eRačuna vidljivi su u pojednostavljenom procesu slanja, što garantira uštedu na vremenu, brzini dostave, bržoj naplati, pristupu informaciji o preuzetom računu te eArhiv za eRačun i za papirnati račun, poručio je.

– Danas eRačun više nije povlastica velikih tvrtki: SME tvrtke trenutno koriste eRačun u većem postotku nego velike firme. Jednostavno, u SME segmentu nema mjesta za neefikasnost u procesima, zaključio je Kovačec.

'Gost iznenađenja' bio je Jan Marin suradnik u inozemnim operacijama servisa Moj-eRačun. Izneneđujuća je svakako bila Marinova usporedba Hrvatske i SAD-a, zemlje gdje živi i radi, u tome što je rekao kako je Hrvatska u puno boljem položaju i puno bolje organizirana od Sjedinjenih država kada je u pitanju elektronički račun.

O upotrebi i primjeni drugih elektroničkih dokumenata u poslovanju govorili su Maja Jurišić Prlić, tajnica Instituta za ePoslovanje i Matija Ekart iz servisa Moj-eRačun.

– Poticanje digitalizacije u segmentu razmjene i arhiviranja elektroničkih dokumenata stvara izvrsne predispozicije za hrvatsku IT industriju. Razvoj rješenja koja će omogućiti te funkcionalnosti dat će tvrtkama dodatni poticaj za proširenje i usavršavanje programskih rješenja, izjavio je Matija Ekart govoreći o benefitima digitalizacije kroz DMS, informacijski sustav za upravljanje poslovnim eDokumentima.

Među najznačajnijim benefitima digitalnog upravljanja istaknuta je centralizacija podataka i dokumenata, lokalni i udaljeni pristup, brzo i efikasno pronalaženje te integracija s poslovnim aplikacijama kao što su ERP i servis Moj-eRačun. Također, postignuta ušteda radnog vremena, automatizacija poslovnog procesa i znatno smanjenje troškova kroz bržu obradu dokumenata i povećanu efikasnost samo su neke od stavki koje bi trebale biti u interesu bilo koje tvrtke neovisno o njenoj veličini ili sektoru poslovanja, pojasnio je Ekart.

Obavezan eRačun i druge knjigovodstvene isprave znak su da je 2019. godina početak opće digitalizacije poslovanja u Hrvatskoj. Digitalizacija je nužna zato što se najvažniji poslovni procesi u svakom poduzeću zasnivaju na brzim djelotvornim i jednostavnim tokovima poslovnih dokumenata, kazao je Ekart u zaključku edukacije.

 

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju
vezani članci