Info

U novom broju doznajte kako prepoznati trenutak za prodaju biznisa

O prodaji biznisa, potrošenom kapitalizmu, inflaciji, ali i ulaganju zagrebačkih umirovljenika u narodne obveznice čitajte u novom broju

Neka su pitanja vječna i ponavljaju se stalno, a u biznisu ih ima napretek. Međutim, koliko god se detalji pojedine djelatnosti razlikovali od drugih i koliko god pojedine stožerne linije poslovne organizacije imale svoje specifičnosti, većina tih pitanja svodi se na potragu za odgovorom kako u danom trenutku ostvariti najveću vrijednost za tvrtku ili vlasnika, odnosno koji je najbolji trenutak za maksimirati vrijednost.

U skladu s time, ta su pitanja ključna i kad su povezana s problematikom prodaje tvrtke. Kako, dakle, odabrati optimalan trenutak za prodaju tvrtke ili napuštanje biznisa kad poslovanje ne ide najbolje, a istodobno ostvariti najveću vrijednost? Koje pokazatelje pratiti? I kako sebi kao biznismenu opravdati prodaju, koju taština uvijek prepoznaje kao poraz? Tim smo pitanjima posvetili ovotjednu temu broja.

Kapitalizam pokazuje da ne može istodobno upravljati usporenim rastom, ekspanzijom svjetskog duga, demografskim izazovima, ekstremnim rastom bogatstva među jedan posto stanovništva, sačuvati okoliš i držati pod kontrolom AI. Možda mu je ovo deveti od devet 'mačjih života', jer, kako tvrdi Liderov glavni urednik Miodrag Šajatović u ovotjednoj kolumni, kapitalizam se potrošio, a suvislo osmišljene zamjene nema.

Ne računajući prehrambenu industriju, nema u Hrvatskoj mnogo proizvođača robe široke potrošnje koji između tržišnih scila i haribda u svojim nišama plove tako uspješno kao što to uspijeva osječkoj Saponiji. Zato smo odlučili u novom broju ispričati njezinu kompanijsku priču.

Ako se pitate tko je najveća skupina građana koji drže oko deset posto državnog duga, odgovor je – zagrebački umirovljenici, o čemu pišemo u novom broju Lidera. Uz to, donosimo intervju s rektorom Sveučilišta u Dubrovniku Nebojšom Stojčićem, poduzetničku priču Branka Kraljevića i Ane Kraljević Krišto koji stoje iza Optike Kraljević, a dvije stranice smo posvetili i promociji knjige Liderova urednika i novinara koja se čita s osmijehom na licu i knedlom u grlu. Na kraju, uz novi broj Lidera stiže i specijalni prilog Premium.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju