
U novom broju doznajte koliki su troškovi i povrati ulaganja u AI

Donosimo priču iza tvrtke Ignit Group, analiziramo poslovanje Pontus Pharme, a ovaj smo broj posvetili i franšiznom poslovanju
Uvođenje umjetne inteligencije ne podrazumijeva samo softvere i licence, već i ulaganja u ljude i procese. Ako AI donese brže rezultate, veću preciznost i sigurnost podataka, trošak postaje ulaganje s povratom kroz uštede, manje pogrešaka i rast prihoda. Ipak, iako su mnoge domaće kompanije već prepoznale potencijal, na pitanje koliko AI zapravo košta i kada donosi mjerljive rezultate, odgovori se i dalje rijetko čuju. Upravo toj temi posvetili smo naslovnicu novog broja.
Kad smo već kod umjetne inteligencije, albanski premijer Rama predstavio je virtualnu AI ministricu koja će imati ovlasti u javnim nabavama. Kakva bi pobuna nastala unutar HDZ-a da se to uvede u Hrvatsku! Koliko bi za državni novac predodređenih tvrtki i dužnosnika koji za usluge dobivaju mito bilo teško pogođeno, piše Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera, u ovotjednim 'Ekonomalijama'.
Umjesto da odgovori na pad produktivnosti i deindustrijalizaciju, EU je zapela u vrtlogu ratova, trgovinskih napetosti i unutarnjih političkih potresa, zbog čega je ekonomska obnova potisnuta u drugi plan. Donosimo pregled gdje se EU nalazi godinu dana nakon Draghijevih preporuka o zatvaranju inovacijskog jaza prema Kini i SAD-u.
U novom broju donosimo priču iza tvrtke Ignit Group, koju su nakon prve dvije godine zbog rasta poslovanja preuzeli poduzetnici Admir Omeragić i Marcin Zakęś te analiziramo poslovanje Pontus Pharme, čiji su osnivači nedavno sklopili vlasničko partnerstvo s Mihaelom Furjanom, donedavnim predsjednikom Uprave Plive.
Izgradnja franšiznog sustava velika je investicija. Mora se predvidjeti proračun za odvjetnike, savjetnike, priručnike, brendiranje i još mnogo toga. Povratak investicije mnogi davatelji franšize, tj. franšizeri, dočekaju nakon što franšizna mreža posluje dvije-tri godine. No ima i domaćih primjera da se investicija vraća i brže, kao i profitabitnost primatelja franšize, tj. franšizanata. Franšiznom poslovanju stoga smo posvetili poseban prilog.
A tom nam je prilikom i Andrija Čolak, serijski poduzetnik, franšizni konzultant i osnivač Colak Business Brokeragea (CBB), otkrio kakvi su biznisi najtraženiji u preuzimanju malih tvrtki.