U Špici s Macanom otkrivamo ljude koji imaju što reći o životnim temama
Krešimir Macan
Gostovanje u Špici sve češće postaje referencija; ljudi nakon emisije dobivaju pozive, medijske upite ili ih publika percipira drugačije
Više od 300 tisuća gledatelja po emisiji, što se može mjeriti i s nacionalnim televizijama, prati 'Špicu s Macanom', podcast komunikacijskoga konzultanta i svježeg newsfluencera Krešimira Macana. Svake subote od 10 sati s dvoje gostiju secira najaktualnije teme, bilo da je riječ o politici, mentalnom zdravlju, glazbi ili zaštiti okoliša. Iako ima dugogodišnje iskustvo javnih nastupa, Macanu je snimanje podcasta ipak bio izlaz iz zone komfora.
Obično je on taj kojega ispituju, kaže, no u 'Špici s Macanom' uloga mu je moderirati razgovor dviju strana koje su suprotstavljene ili dolaze sa sasvim različitim iskustvima. Otkriva da uz odličnu producentsku ekipu i sugestije kolege urednika Nevena Kepeskog od prvog dana snimaju iz gušta i biraju teme koje istinski zanimaju i njih i publiku.
Kako birate goste i teme?
– Goste biramo prema stručnosti i nastojimo ugostiti što više osoba koje nisu svakodnevno u medijima, a donose iskustvo i drugačiji pogled na temu. Cilj je argumentirana, edukativna rasprava koja otvara prostor novim perspektivama. To se pokazalo kao učinkovit recept, kako za našu gledanost, tako i za vidljivost naših sugovornika. Gostovanje u 'Špici' sve češće postaje referencija; ljudi nakon emisije dobivaju poslovne pozive, medijske upite ili ih jednostavno publika percipira drugačije, jer su ih vidjeli onakvima kakvi jesu, a ne kroz isječke ili izjave izvučene iz konteksta. A teme se nameću kroz svakodnevni rad, sve ono o čemu bismo i sami životno željeli znati više.
Hrvatska često ima problem s povjerenjem – u institucije, ali i u pojedince. Mislite li da se ovakvim razgovorima može mijenjati narativ?
– Svake subote pokazujemo da je moguće 'privesti' suprotstavljene strane i voditi civiliziran, argumentiran razgovor o delikatnim temama. Publika cijeni opušten, edukativan format bez senzacionalizma, a i statistike 'Špice' pokazuju da uz naše razgovore ostaju i na složenim temama. Ne manje važno, platforme poput YouTubea i Spotifya ujedno su i tražilice i knjižnice, pa naše teme i sugovornici na njima trajno ostaju dostupni – imamo taj trajni učinak i vidljivost.
U javnosti ste prepoznati kao politički komentator. Koliko ta reputacija otežava da vas publika u podcastu doživi izvan političkoga konteksta?
– Uvijek sam za potpunu transparentnost, tako da je i 'Špica s Macanom', ako je snimana za nekoga klijenta, jasno označena ili se emitira kao 'Špica specijal' – kraći format kakav smo uveli tijekom lokalnih izbora. U praksi, tek je manji dio epizoda izravno vezan uz politiku – možda trećina, iako se politika često prirodno provuče kroz teme koje obrađujemo i činjenica je da je jako gledana. Naš je fokus ipak širi: razgovaramo o gospodarstvu, društvu, zdravlju i svim temama koje oblikuju svakodnevicu.
Uz već spomenute digitalne kanale odlučili ste se za emitiranje na čak devet lokalnih televizija – koliko je to danas uobičajen poslovni potez?
– Nedugo nakon početka emitiranja 'Špice' 2023. lokalne televizije pokazale su interes za suradnju jer im je produkcija bila vrhunska, a sadržaj zanimljiv. To se pokazalo odličnim za dodatni doseg – dopiremo do publike koja nije online, ali želi čuti ozbiljan razgovor i sugovornike koji nisu toliko prisutni u javnom prostoru.
Nakon završetka TV dijela 'Špice', na društvenim mrežama emitira se i nastavak, gdje gledatelji imaju priliku upoznati i opušteniju stranu naših gostiju. Dodatno, podcast se subotom čita i u regionalnim medijima – Novom listu, Glasu Slavonije, Glasu Istre i Zadarskom listu.
Vjerujem da smo stvorili jedinstvenu platformu za dijalog i otkrivanje novih, pametnih i autentičnih ljudi koji su svojim radom već dokazali da mogu mijenjati stvari, ali im javni prostor još nije dao priliku da ih se prepozna i pozicionira kao relevantne sugovornike.
Sadržaj nastao u suradnji s Manjgurom.
