Žene u biznisu

Zlatka Barbarić, GA Adriatic: Logistika i distribucija ključne su funkcije

Jedan od ključnih pokretača učinkovitosti, održivosti i izvrsnoga korisničkog iskustva mora biti logistika

Logistikom i distribucijom tvrtke GA Croatia, zastupnika vozila marki Renault, Nissan i Dacija upravlja direktorica Zlatka Barbarić, koja drži da tu djelatnost treba pozicionirati kao strateški servis, a ne samo kao operativni.

Zbog toga tvrtka ulaže u digitalizaciju i automatizaciju svih procesa – od skladišta do distribucije rezervnih dijelova i novih vozila.

S kojim se izazovima susrećete u dobavnim lancima na području regije Adriatic?

– Kao direktorica logistike i distribucije u tvrtki GA Adriatic odgovorna sam za procese koji osiguravaju da vozila i rezervni dijelovi pravodobno stignu na tržišta sedam zemalja tzv. regije Adriatic, dakle Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Kosova, Albanije i Makedonije, u kojoj je naša tvrtka zadužena za distribuciju i prodaju vozila marki Renault, Dacia, Nissan i Alpine.

Riječ je o iznimno kompleksnom okružju obilježenom različitim tržišnim uvjetima, infrastrukturom i regulativnim pravilima. Najveći su izazovi dugi transportni pravci, ograničeni terminalni kapaciteti i razlike u carinskim procedurama. Upravo zato mnogo vremena i energije ulažemo u precizno planiranje, digitalnu vidljivost isporuka i kontinuiranu, proaktivnu komunikaciju s dobavljačima i logističkim partnerima.

Koju bi ulogu logistika trebala imati u budućnosti i kako namjeravate to postići?

– Cilj je našeg odjela pozicionirati logistiku i distribuciju kao stratešku funkciju, a ne samo kao operativni servis. Logistika mora biti jedan od ključnih pokretača učinkovitosti, održivosti i izvrsnoga korisničkog iskustva.

Da bismo to ostvarili, potrebna su velika ulaganja u digitalizaciju i automatizaciju, od skladišnih procesa distribucije rezervnih dijelova do distribucije novih vozila svih triju marki, kao i snažnija integracija sa službom nabave, prodaje i postprodaje. Takav pristup omogućuje brže odlučivanje, veću predvidljivost i stabilnije operacije na tržištima regije.

Na koje ste poslovne procese trenutačno najviše usredotočeni?

– Naš ključni fokus u ovom su trenutku modernizacija i standardizacija procesa. Uvodimo unificirani WMS sustav i AI rješenja u skladišno poslovanje, što će podignuti produktivnost, optimirati zalihe te omogućiti praćenje performansi u stvarnom vremenu. Usporedno s tim automatiziramo procese distribucije novih vozila, od narudžbe do isporuke, osiguravajući tako transparentne, brze i precizne isporuke.

U svojem logističkom centru rezervnih dijelova pokraj Novog Mesta u Sloveniji upravljamo vlastitim zalihama te pružamo skladišne i crossdock-usluge i drugim markama unutar grupacije Grand Automotive (Alpine, Omoda, Jaecoo, VinFast, MG i Maxus) osiguravajući koordiniranu distribuciju cijelom regijom.

Koliku ulogu u logistici imaju dobavljači?

– Dobavljači su jedan od ključnih stupova logističkog ekosustava i izravno utječu na ukupnu stabilnost i performanse opskrbnog lanca. Njihova pouzdanost, fleksibilnost i kvaliteta isporuke presudni su za pravodobnu dostupnost vozila i rezervnih dijelova na svim tržištima regije i zbog toga su izrazito strateški važni. Jedan je od naših prioriteta graditi odnos koji nadilazi klasičan model 'kupac – dobavljač'. Želimo da se naši dobavljači osjećaju kao istinski partneri, uključeni u planiranje, razvoj i optimizaciju procesa.

Njihova operativna zrelost, iskustvo i spremnost na prilagodbu često određuju koliko brzo i učinkovito možemo odgovoriti na potrebe tržišta. Zajedničkim upravljanjem rizicima, dijeljenjem podataka, definiranjem standarda i kontinuiranim poboljšavanjima gradimo otporniji, predvidljiviji i konkurentniji opskrbni lanac, što je posebno došlo do izražaja u nekim teškim trenucima kroz koje je prolazila autoindustrija prethodnih godina. Uspješna logistika nije moguća bez snažne dobavljačke mreže.

Koji su vaši poslovni prioriteti?

– Fokus je na operativnoj izvrsnosti na temelju standardiziranih procesa i unificiranih IT platformi, digitalnoj transformaciji s posebnim naglaskom na automatizaciju i AI te strateškom upravljanju dobavljačima. Naš je cilj logistika koja ubrzava isporuke, podiže transparentnost i osigurava vrhunsku podršku prodajnim i servisnim mrežama, a time i krajnjim kupcima.

Sadržaj nastao u suradnji s Renault – Grand Automotiveom.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju