Klub izvoznika

Podravkino Žito prodaje konditorske brendove i jača fokus na pekarstvo

Brendove Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali preuzet će kompanija UPI Star u vlasništvu obitelji Rusmira Hrvića

Podravka i njezina kompanija Žito d.o.o. Ljubljana donijele su odluku o prodaji poslovne cjeline konditorstvo, koja uključuje brendove Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali, s ciljem fokusiranja Žita na temeljnu djelatnost, odnosno pekarsko poslovanje.

Kako se navodi u priopćenju Podravke, sukladno toj odluci, u Ljubljani je danas potpisan kupoprodajni ugovor između Žita i kompanije UPI Star koja će preuzeti cjelokupno konditorsko poslovanje – zaposlenike, brendove te tvornice Šumi u Krškom i Gorenjka u Lesceu – sa željom da ga nastavi razvijati i jačati.

UPI Star o zaključenja transakcije osnovat će kompaniju UPI Star SEE Ljubljana koja će biti krajnji vlasnik. Kupoprodajna cijena iznosi 8,6 milijuna eura, uvećano za stanje zaliha i neto novca na dan zaključenja koje se očekuje krajem godine, po ispunjenju svih uvjeta.

UPI Star u vlasništvu je obitelji Rusmira Hrvića, poduzetnika iz BiH i suvlasnika te glavnog izvršnog direktora jedne od vodećih poslovnih grupacija u BiH, AS Holdinga. Rusmir Hrvić poslovno je iskustvo stekao u izgradnji i širenju prehrambenih brendova, osobito u konditorskom i FMCG sektoru, što će biti od ključne važnosti u strateškom nadzoru daljnjeg razvoja brendova Šumi i Gorenjka, koje će i nadalje voditi tim slovenskih i međunarodnih menadžera s ciljem širenja poslovanja na regionalna i inozemna tržišta.

- Ova odluka dio je strateškog određenja o fokusiranju Žita na pekarstvo kao temeljnu djelatnost, ali i da se konditorski dio poslovanja sačuva i nastavi razvijati. Gorenjka i Šumi snažni su slovenski brendovi s kojima su povezane generacije slovenskih, ali i potrošača u regiji. Zadovoljni smo što smo pronašli partnera koji će nastaviti ulagati i razvijati Šumi i Gorenjku te tako sačuvati vrijedne brendove - izjavila je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

Preduvjet realizacije kupoprodajnog ugovora izdvajanje je konditorskog dijela poslovanja Žita u zasebno društvo pod imenom Šumi Gorenjka, kako bi kupac potom preuzeo sto posto udjela u tom novom društvu.

Dodatno, Podravkine kompanije i dalje će ostati distributeri konditorskog portfelja na tržištima na kojima su već prisutne.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju