COVID-19 pandemija zahtijevala je od svih nas da se promijenimo i prilagodimo situaciji koja je bez presedana. To samo po sebi nije bilo lako, a istodobno smo se našli u situaciji da moramo biti inovativni i da u vrlo kratkom roku pronađemo održiva rješenja za složena pitanja.
Iz perspektive Hrvatskog Telekoma bili smo suočeni s dva ključna izazova, a uzimajući u obzir veličinu i brzinu promjena napravili smo uistinu odličan posao. Prvi izazov bio je u potpunosti reorganizirati poslovanje te osigurati sigurnost i dobrobit svih naših zaposlenika. Tako smo u samo nekoliko dana izmijenili više od 100 internih procedura i uveli novi operativni model koji je omogućio da više od 4000 naših zaposlenika radi od kuće na način koji im je omogućio usklađivanje privatnih i poslovnih obaveza. Naši zaposlenici prepoznali su naš trud, što se odrazilo u njihovom zadovoljstvu, koje je s 82 posto na najvišoj razini u povijesti Hrvatskog Telekoma.
Drugi izazov bio je osigurati povezanost svih naših korisnika, što je bilo od presudnog značaja za nastavak njihova poslovanja i općenito funkcioniranje. Pritom je kvaliteta usluge morala biti na visokoj razini na koju su naviknuli, a da smo u tome uspjeli svjedoči i rast zadovoljstva korisnika od 30 posto.
Situacija s korona virusom vrlo je jasno pokazala koliko su ICT industrija te ulaganja u infrastrukturu, digitalizaciju i optiku važni za svakodnevno funkcioniranje cjelokupnog društva, jer činjenica je kako bi bez njih naši životi u potpunosti stali. Unatoč ogromnom rastu podatkovnog prometa od 90 posto u fiksnom i 35 posto u mobilnom segmentu, naše su mreže ostale stabilne i to je rezultat najviše kvalitete i kontinuiranih ulaganja u modernizaciju mreže. Naime, samo u posljednjih pet godina HT je uložio više od 8,5 milijardi kuna u infrastrukturu, što svakodnevno omogućava da privatni korisnici, kompanije i cjelokupno društvo ostanu povezani i na to smo jako ponosni.
U očekivanju najvećeg pada BDP-a u povijesti, izgledno je kako će se hrvatsko gospodarstvo suočiti s brojnim izazovima u 2020. godini, a telekomunikacijski sektor neće biti iznimka. Međutim, usluge i povezanost koje pružamo društvu sada su važniji nego ikad. Popuštanjem epidemioloških mjera Hrvatski Telekom nastavit će aktivno pružati potporu gospodarstvu i cjelokupnom društvu, i to kroz osiguravanje digitalnih rješenja te omogućavanje našim klijentima da nanovo, kroz digitalizaciju, osmisle svoje poslovanje. Bitnu ulogu u tom procesu ima nastavak ulaganja u razvoj mreža što je ključna poluga za digitalizaciju društva i za povratak gospodarskom rastu. Vrlo malo industrija i još manje tvrtki može pružiti takvu podršku koja je ključna za budućnost Hrvatske.
Iako nitko ne može reći kakvi će u konačnici biti učinci korona-pandemije, sa sigurnošću možemo ustvrditi da budućnost neće izgledati kao "staro" normalno. Umjesto toga, gospodarstvo i društvo se učeći na zadnjim spoznajama moraju okrenuti napretku, a Hrvatski Telekom će aktivno pomagati takve napore omogućujući ostvarenje potencijala koje digitalizacija pruža.