Konferencije i edukacije
StoryEditor

Cjenovno pozicioniranje na temelju AI-a postalo je stvarnost i kompanije to prepoznaju

07. Srpanj 2023.
Marketing and sales by numbers 2023., PANEL: KAKO ISKORISTITI AI ZA RAST PRODAJE? Marijan Palić, Dejan Blatnik, Ana Veir i Robert Ćuzeta Piljacfoto Ratko Mavar

Influenceri, kratki video formati, povezivanje platformi, targetiranje i testiranje, kreativnost i user-generated sadržaj te AI i chatbotovi glavni su trendovi koji će obilježiti marketing i prodaju u sljedećih godinu dana. Barem tako tvrdi Marijan Palić, direktor marketinga u Leapwiseu koji je na osmoj Liderovoj konferenciji ‘Marketing & Sales by Numbers‘ predstavio trendove o kojima bi oglašivači, u kreiranju kampanja, trebali voditi računa. 

Iako se trendovi mijenjaju iz dana u dan, Palić tvrdi da su influenceri u kombinaciji sa SEO-m apsolutni ‘must have‘ jer ‘influenceri sve više vraćaju povjerenje ljudi‘ i to najviše zahvaljujući TikToku koji privlači mlade ljude. Palić je iznio i podatak da je influencer marketing prošle godine u svijetu uprihodio 16,4 milijarde dolara dok se za 2023. predviđa da će dosegnuti 21,2 milijarde dolara. 

image

Marketing and sales by numbers 2023. PANEL: KAKO ISKORISTITI AI ZA RAST PRODAJE? Marijan Palić

foto Ratko Mavar

Također, zahvaljujući WhatsApp glasovnim porukama. Alexi, Google Homeu i Siri audio kontinuirano raste, a mnogi kažu da će uskoro čak i naručivanje hrane ići preko voice searcha. Tu su naravno i podcasti koji i dalje dobivaju na važnosti zbog povezivanja platformi pa tako jedan podcast možete slušati i gledati na velikom broju platformi i na taj način doći do različitih publika, kaže Palić.

– 81 posto slušatelja podcasta spremno je kupiti proizvod ako im voditelj to sugerira – podaci su studije iz SAD-a koje je iznio Palić te je istaknuo kreativnost i user-generated content kao važnu stavku u marketingu danas.

Spomenuo je Palić i novu društvenu mrežu tvrtke Meta, Threads, koja je ovog tjedna izašla na američko tržište te ju istaknuo kao platformu koju će u budućnosti svi klijenti i sve tvrtke htjeti iskoristiti. 

Palićevo predavanje bilo je uvod u panel kojem je fokus umjetna inteligencija, a na kojem su govorili Robert Ćuzela-Piljac, business development manager za Adria regiju tvrtke Horváth, Ana Veir, business direktorica tvrtke C3 Croatia – 01 Content & Technology te Dejan Blatnik, direktor u FrodX Hrvatska. 

Da je ChatGPT najveća transformacija u prošlih tisuću godina potvrdila je Ana Veir rekavši da više ‘ne trebamo jahati na konjima, nego idemo brže, uz trkaće aute ovog puta‘, a dala je i primjer alata koje jedan mali startup može koristiti kako bi automatizirali prodaju, ali i generirali sadržaj. 

image

Marketing and sales by numbers 2023. PANEL: KAKO ISKORISTITI AI ZA RAST PRODAJE? Ana Veir

foto Ratko Mavar

44 posto kompanija već koristi neku vrstu AI based pricinga 

Naglasila je da novi alati na tržištu olakšavaju automatizaciju cijelog procesa tako da se oni koji rade u prodaji sada mogu fokusirati na kvalitetniju komunikaciju s klijentima. Ipak, istaknula je da ne treba previše tehnologije gurati u prodaju jer se tada cijeli proces komplicira za krajnjeg kupca nego da treba ići malim koracima i dati tehnologiji vremena. 

Blatnik je pak istaknuo da pravilna upotreba ChatGPT-a može automatizirati 60 posto zahtjeva u kontakt centru te je također potvrdio da se agenti mogu fokusirati na kompliciranije probleme. 

– Prvo smo (ChatGPT) počeli koristiti zbog radoznalosti, no shvatili smo da nam to može pomoći – rekao je dodajući da su ga već uvrstili u poslovanje jednog klijenta te da se nadaju ovim podacima od 60 posto automatizacije. 

image

Marketing and sales by numbers 2023. PANEL: KAKO ISKORISTITI AI ZA RAST PRODAJE? Dejan Blatnik

foto Ratko Mavar

Ćuzela-Piljac je pak iznio zanimljive rezultate istraživanja tvrtke Horváth. Naime, cilj istraživanja provedenog u 10 zemalja je bio vidjeti koliko je važno upravljati AI based pricingom kako bi se povećao profit, odnosno shvatiti koliko su kompanije zrele i spremne prihvatiti cjenovno pozicioniranje na temelju umjetne inteligencije. 

– AI based pricing je postala stvarnost, to nije više trend – rekao je Ćuzela-Piljac rekavši da 56 posto kompanija prepoznaje moguće financijske efekte, dok se 44 posto još bori sa shvaćanjem što još to može značiti za njih. 

– Po istraživanju možemo zaključiti da tvrtke postaju sve svjesnije i da implementirajući ne samo AI based pricing nego i AI općenito mogu i u drugim područjima tvrtke dosegnuti pozitivnije rezultate, optimizirati poslovne procese te poboljšati proces donošenja odluka – rekao je dodajući da AI based pricing, ali i AI općenito generira dodatnu vrijednost za kompanije i da kompanije to sve više prepoznaju. 

image

, PANEL: KAKO ISKORISTITI AI ZA RAST PRODAJE? Robert Ćuzeta Piljac

foto Ratko Mavar

Ćuzela-Piljac je iznio podatak i da 44 posto kompanija već koristi neku vrstu AI based pricinga u svom poslovanju što pokazuje zapravo da su organizacije prepoznale korist umjetne inteligencije. 

– S druge strane taj AI se smatra nekakvom crnom kutijom i postoji određena doza sumnje vezano uz te algoritme, što je i očekivano – tvrdi. 

Kao zaključak, Ćuzela-Piljac je naglasio da se ne smije čekati i poručio je da se treba krenuti malim koracima. 

– Investirajte u kompanije, gradite resurse koji su vam potrebni i utječite na svoje nadređene – zaključio je. 

21. studeni 2024 11:03