Umjetna inteligencija već je neko vrijeme koristan alat za jačanje brenda i rast biznisa, a pri kraju Liderove konferencije Marketing & Sales by Numbers, na posljednjem panelu, hrvatski AI lideri dotaknuli su se upravo ove zanimljive teme.
Vizija Mislava Malenice, osnivača i direktora jednog od najbrže rastućih AI startupova u Hrvatskoj Mindsmiths, prilikom pokretanja biznisa bila je upravo kako ljudima, pomoću tehnologije, olakšati obavljanje poslova te kako ih obaviti što prije. No međutim, od promišljanja samo u tehnološkom smjeru, iskustvo, posebno na američkom tržištu, naučilo ga je da takvo promišljanje odvraća s puta.
– Dok god smo fokusirani na tehnologiju onda ćemo i dalje raditi iste stvari koje smo radili i prije, samo ćemo misliti da ih radimo brže, s manjim brojem ljudi i zarada će biti veća, a zaboravljamo da svaki put kad se dogodi tehnološki pomak, promijeni se i naš kupac – kazao je Malenica nakon čega je i nadodao da današnji, moderni kupac očekuje cjelokupno iskustvo prilikom nabavke proizvoda.
Prema posljednjem istraživanju Mckinsey Global, ¾ organizacija u svijetu očekuje da će gen-AI disruptirati njihovu industriju u godinama koje dolaze, a 65 posto kompanija u svijetu već koristi gen-AI alate što je dvostruko više nego deset mjeseci ranije. Ključno pitanje koje se ovdje postavlja je kako je gen-AI promijenila biznis u Hrvatskoj te kako je donijela vrijednost za brend i korisnike?
Jedan od uspješnih slučajeva primjene AI-ja u Hrvatskoj je i SuperfoodChef-AI by Coolinarika koji je lansirala Podravka, jedna od najstarijih prehrambenih industrija na ovim prostorima. Ksenija Latković Kozarac, direktorica digitalnih komunikacija Podravke, navela je da je prilikom vođenja ovog projekta od samog početka u fokusu bio korisnik.
– Samo na brojke se ne možemo oslanjati. Korisnik se promijenio, očekivanja korisnika su se promijenila. Ljudi u biznisu koji promišljaju o tome da dugoročno grade neku priču, moraju krenuti od te perspektive – naglasila je Latković Kozarac, ali se i osvrnula na problem pretilosti u Hrvatskoj nakon što je prošle godine Hrvatska proglašena najdebljom nacijom u Europi. Kao alat za rješavanje ovog problema iskoristili su upravo AI tehnologiju s pomoću koje nastoje Coolinariku, koja je do sada funkcionirala na principu jednostrane komunikacije, učiniti interaktivnom te tako potaknuti korisnike da žive zdravije.
Gordan Kreković, direktor tvrtke Visage Technologies, pojasnio je što je to generativna umjetna inteligencija koja ima sposobnost stvaranja novog sadržaja te uči iz već stvarnih, postojećih podataka.
– Generativna umjetna inteligencija postala je dio mnogih alata korištenih u marketingu jer omogućuje automatsko stvaranje teksta, slika ili zvuka. Grafički dizajn i uređivanje fotografija je postalo efikasnije, dok je uloga velikih jezičnih modela u pisanju tekstova i ideaciji već sada neizostavna. Generativna umjetna inteligencija omogućuje efikasniju pripremu sadržaja, što povlači dodatne mogućnost personalizacije i prilagodbe sadržaja u stvarnom vremenu. Tu se svakako ubrajaju i novi načini interakcije s krajnjim kupcima, poput korištenja konverzacijskih sučelja koja se mogu posebno prilagoditi užim temama i tonu komunikacije brenda – kazao je Kreković na ovu temu te se nadovezao na primjenu ove tehnologije u merketingu koja je, prema njegovim riječima, iznimno primamljiva.
Direktor Visage Technologiesa također tvrdi da primjena umjetne inteligencije krajnjim kupcima može djelovati atraktivno i pomoći brendu uspostaviti sliku progresivne kompanije, te još bitnije, može ponuditi visoku vrijednost kroz personalizaciju, informiranje i usmjeravanje k boljim odlukama. Priliku je iskoristio i da upozori na potencijalne opasnosti prilikom korištenja ovom tehnologijom.
– No, takva je primamljivost također opasna za brendove jer u šumi mogućnosti i u nastojanju praćenja brzih trendova, nije lako zadržati ono najbitnije - jasnu svrhu i jasnu komunikaciju brenda. Kada je brend ustrajan oko toga kome se obraća i s kojom porukom te kada primjenu tehnologije posloži na način da ponudi vrijednost i jasnoću krajnjim korisnicima, umjetna inteligencija može ispuniti potencijal – nadodao je Kreković prilikom razgovora o AI-ju u marketingu.
Kombinacijom OpenAI Chat GPT-a, MSG Global Solutions, razvio je Greenwashing detektor o čijoj je funkciji govorila Executive VP, Global chief revenue officer CX, country manager Croatia, Sanja Popović.
– Ono što smo mi napravili je da smo razvili rješenje koje temeljem određenih ESG izvještaja, koje određene kompanije produciraju, skuplja ta izvješća i informacije koje kompanije javno publiciraju u želji da dostignu neke svoje ciljeve vezane uz održivost. Sve to skupa obrađujemo i na temelju toga izrađujemo setove izvještaja koji mogu signalizirati da li kompanije uljepšavaju sliku o svojim ciljevima za održivost – kazala je Popović tijekom panela.
Prema riječima Sanje Popović, AI Greenwashing detektor skenira sve podatke i prosljeđuje ih zaduženim osobama na uvid da vide da li njihovi kupci i dobavljači dostavljaju podatke koji su ispravni
Mislav Malenica, za sam kraj panela, rezervirao je nekoliko inspirativnih poruka zainteresiranoj publici među kojima se nalaze i mnogi, kako on vjeruje, ambiciozni ljudi.
– Više nije vrijeme znanstvenika i inženjera, sada je vrijeme ljudi poput vas. Ako ne iskoristite priliku sada, za deset godina ćete shvatit da ste bili kukavice i da ste propustili svoju priliku – poručio je Malenica svima prisutnima u krcatoj dvorani.