Pri samom kraju 18. Liderove Konferencije o nabavi s Gordanom Gelenčer je jedan-na-jedan razgovarala operativna direktorica Usluge kupcima i maloprodaje Ina Grupe Zdravka Demeter Bubalo.
Demeter Bubalo se, baš kao i brojni govornici prije nje, složila da je funkcija nabave danas daleko važnija nego što je bila prije 10, 15 ili 20 godina. Danas je odjel nabave iznimno važan i ne gleda ga se kao nekada, kao neku ‘tehničku podršku‘ pa je tako i Demeter Bubalo poručila da je potrebno ‘sjediti za stolom‘ i biti ‘strateški igrač‘.
‒ Nabava je ključna i strateška i ona je jedna od najvažnijih segmenata našeg poslovanja ‒ izjavila je Demeter Bubalo rekavši da Ina funkcionira kao integrirana kompanija te da zapravo svi segmenti djelovanja posluju kao jedno pa tako i nabava djeluje integrirano.
‒ Dotok robe, odnos s dobavljačima, kupcima… sve je to kompleksno i moramo biti iznimno agilni iz dana u dan i pronalaziti rješenja jer ništa više nije kao prije. Nema više obrazaca i promjene su česte pa se morate prilagoditi ‒ kazala je operativna direktorica Usluge kupcima i maloprodaje u Ini te je dodala da su upravo oni jedan od najvećih HoReCa igrača na domaćem tržištu. Također je izjavila da kao kompanija sve više naginju u smjeru kružne ekonomije da budu što održiviji pa osim što imaju više od 500 maloprodajnih mjesta u regiji, uz fosilna goriva se fokusiraju sve više na gastroshopove i na to su iznimno ponosni.
Nadalje, u razgovoru je rekla da CPO itekako mora biti proaktivan, biti za stolom i biti dio odlučivanja jer nije isto govoriti nabavnim jezikom među nabavnim stručnjacima i govoriti i zalagati se za razini kompanije.
‒ Proaktivniji pristupi predlaganja kreativnih rješenja su sve više cijenjeni i važni jer stručnjaci u ovom području znaju kako unaprijediti nabavu i zato trebaju sjediti za stolom ‒ izjavila je Demeter Bubalo naglašavajući pritom da nabava uvijek cijeni dobar i opipljiv rezultat pa ako je netko dobar u nabavi znači da će biti dobar i u biznisu i zato se stručnjake u nabavi treba gurati u biznis.
Na kraju je Demeter Bubalo zaključila da je mlade ljude u segmentu nabave iznimno važno eksponirati u kompaniji, ali i vanjskim stručnjacima jer se ovdje radi o iznimno kvalitetnim ljudima koji itekako mogu pridonijeti razgovoru, imaju inovativne ideje, razumiju se u tehnologiju te mogu pružiti dodanu vrijednost.
‒ Mi trebamo nabavu za nove ideje, inovaciju, tehnologiju, nije da se od nabave očekuje samo rezanje nego se od nje očekuju i znanja i vještine… naravno da ima i rezanja troškova pogotovo u današnje vrijeme, ali nabava može donijeti puno dobrih biznis rješenja koji drugi odjeli niti mogu niti znaju, i zato moraju biti proaktivni ‒ zaključila je operativna direktorica Usluge kupcima i maloprodaje.