Digitalizacija je danas pitanje opstanka

Benedikt Schmaus, potpredsjednik tvrtke Strategy& koji se bavi izgradnjom digitalnih sposobnosti u maloprodaji, turističkim organizacijama i drugim segmentima koji imaju maloprodajnu funkciju, okupljenima na konferenciji Trendovi u telekomunikacijama 2015, istaknuo je kako telekomi moraju učiniti nešto u svojoj digitalnoj transformaciji žele li se natjecati s OTT igračima.
- Kupac je uvijek u središtu pozornosti, pomak prema njima je vidljiv. Imamo sve više kanala, no tek u posljednje dvije godine se govori o totalnoj maloprodaji – kaže Schmaus.
On ističe kako se kupci mijenjaju, imaju jako jasan glas, a njihova očekivanja neprestano rastu. Schmaus je objasnio što tvrtke trebaju uzeti u obzir prilikom digitalizacije.
- Tvrtki prije svega treba jasan pogled kako stvoriti vrijednost i kako kupcu pružiti nešto drukčije, bilo da se radi o drukčijem proizvodu, cijeni ili novom pristupu izgradnje ekosustava. Primjerice, Ikea ima jedan koherentni poslovni model na temelju kojeg gradi vrijednost. Sve je dobro organizirano, dobro funkcionira i prodaje se po što nižoj cijeni. Zna se ciljana skupina, a to su obitelji čije su sve potrebe pokrivene. Tako treba funkcionirati i digitalni model – objasnio je Schmaus. Ono što treba izbjegavati je, dodao je, čisto kopiranje offline poslovanja te ne pribjegavati svim online alatima, već odabrati jedan ili dva alata koji najbolje odgovaraju vrsti djelatnosti.
Digital panel koji je uslijedio, okupio je Dimitrija Trbovića, predsjednika Uprave AutoZubaka, Milana Živkovića, direktora Strategije i razvoja poslovanja ERNT-a te Stjepana Roglić iz Orbica. Glavna poruka panela odnosila se na pravodobnu implementaciju novih tehnologija.
- Vrlo brzo ćete imati priliku kupiti automobil preko weba; novi igrači koji dolaze počinju mijenjati paradigmu prodaje, onako kako to primjerice radi Tesla – kazao je Trbović najavivši kako AutoZubak u ovoj godini kreće u projekt web shopa automobila.
- Ambicioznost je nešto što kompanije može natjerati da postanu bolje nego što jesu, da ne gledaju samo kratkoročni interes. I Orbico i ERNT su kompanije koje gledaju dugoročno – smatra Trbović.
No, isitče, Hrvatska općenito ipak kaska u digitalizaciji.
Da je tehnologija motor napretka, smatra Stjepan Roglić iz Orbica.
- Orbico je u tom segmentu činio dosta u posljednjih 10 godina i nastojimo tehnologiju maksimalno iskoristiti. Konkretno smo prilagodili svoju komunikaciju retailu, prihvatili smo promjene koje je tržište generiralo zadnjih 10 godina. 30 posto prodaje nam je već online. Sve smo intenzivniji u tzv. e-marketingu gdje nastojimo biti viđeniji na internetu – pojašnjava viziju Orbica Roglić.
Trbović je istaknuo kako njegova tvrtka ima ambiciju postati europski lider u online prodaji. Kao primjer uspješne digitalizacije istaknuo je projekt Neostar, online prodaju servisa automobila svih marki.
– U nekoliko klikova možete kupiti servis automobila iz naslonjača bez da ste se fizički pomaknuli jer kupujete ujedno odvoz i dovoz automobila. Uz to nudimo uslugu „Servis putem pogleda“, na način da kupac može putem straminga uživo pratiti sami servis – objašnjava Trbović. Stjepan Roglić ioz Orbica istaknuo je njihov digitalni model „ured bez papira“ te mogućnost konsolidacije svih financijskih izvještaja svih povezanih tvrtki, s time da je tvrtka orijentirana na core biznis, a digitalni procesi se rade putem outsourcinga. Živković je istaknuo da je onaj tko je krenuo u digitalizaciju danas lider u svojem poslu.
- Digitalizacija omogućuje efikasnost, uštede, nove modele poslovanja, nove kupce, nove izvore prihoda itd. Digitalizacija je danas pitanje opstanka poslovanja – zaključio je Živković.