Ususret trećoj međunarodnoj konferenciji ‘Kontroling – ekonomski partner menadžmenta‘, koju konzultantsko poduzeće Kontroling Kognosko i poslovni tjednik Lider organiziraju 5. studenoga u zagrebačkom hotelu Westin, razgovarali smo sa Siegfriedom Gänßlenom, prvim čovjekom udruge Internationalen Controllen Vereins (ICV), bivšim glavnim izvršnim direktorom tvrtke Hansgrohe SE i sadašnjim savjetnikom u nekoliko nadzornih odbora.
On će na konferenciji, na kojoj prvi put u Hrvatskoj dodjeljujemo i nagradu za najbolji kontroling-projekt, govoriti o kontrolerima kao poslovnim partnerima menadžmenta.
• Što je najvažnije za kontrolera kako bi pridobio pozornost i povjerenje menadžera? Što je vama kao menadžeru najviše smetalo kod kontrolera u vašoj tvrtki?– Za kontrolera je najvažnije razumjeti cjelokupni vrijednosni lanac, razumjeti tržišta i kupce, brzo izvještavati, gledati u budućnost i ne baviti se prošlim. Brojke moraju biti transparentne. Nemojte samo izvještavati o statusu, podržite vaš menadžment u rješavanju problema i odstupanjima, predložite zamjenska rješenja. Kontroler mora biti sparing-partner menadžmentu, mora zauzeti vlastito stajalište i ne predavati se olako samo zato što je riječ o menadžeru. Kao menadžer, gledao sam na kontrolera kao na istinskoga poslovnog partnera, a ne samo kao na nekoga tko se bavi izračunima. Kontroleri moraju biti i inovativni. Primjerice, upotrebljavali smo naš portal za kontrolere kao temelj za stvaranje portala namijenjenoga kupcima. Preko toga elektroničkog portala danas su našim kupcima non-stop dostupne željene informacije. Tako smo uštedjeli na radnoj snazi, a kupcima pružili dostupnost svih relevantnih podataka u stvarnom vremenu poput cijena, informacija o dostavi, proizvodnom statusu, datumu isporuke, statusu računa itd. Na sličan način radi i Amazon. Kupci dobivaju ponude za dodatne proizvode ili posebne akcijske cijene ili općenito posebne ponude.
• Što se za vas promijenilo otkako ste napustili mjesto kontrolera i postali menadžer?– Čim sam postao glavni direktor, odmah sam postao javna osoba u središtu pozornosti mnogih strana: novinara, televizije kao i kupaca i zaposlenika. Išao sam na mnoge sajmove i izložbe, posjetio kupce i razne naše tvornice i urede diljem svijeta. Svi su očekivali rješenja. Morate pokazati da ste vođa i, unatoč krizi, stvoriti pozitivnu atmosferu i pokazati optimizam kao 2009., istovremeno ne bježeći od trenutačne situacije. Morao sam djelovati kao posrednik između obiteljskih vlasnika tvrtke Black Forest i američkih tvrtki s dionicama na burzi koje su bile najveći dioničari. To je značilo da sam morao zauzeti jasno stajalište i boriti se za svoje ciljeve – nikada se ne predati!
• S obzirom na to da smo u Hrvatskoj tek na početku razvoja kontrolinga i da ga menadžment još nije posve prihvatio, imate li kakav savjet koji bi kontroleri mogli jednostavno primijeniti i njime postići pozitivan učinak te osigurati da ga brže prihvate i menadžeri?– Nemojte biti samo statističar. Pripremite svoj menadžment tako da može pravodobno reagirati ako stvari krenu nagore. Učinite svoju dodatnu vrijednost za organizaciju vidljivom – nemojte samo kritizirati, predložite rješenja i podržite menadžment.
Više o konferenciji: https://lider.media/kontroling15/